مردم بایداثرات برجام رادر زندگی خودلمس کنند

حمدرضا عارف شامگاه یکشنبه در جمع مردم رزن بابیان اینکه خوشحالم که دریکی از شب‌های ماه رجب در شهرستان سرداران بزرگ اسلام و شهرستان علمای برجسته مراجع تقلید حضور دارم، گفت: امیدوارم خداوند توفیق استفاده از نزولات ماه رجب را به ما عنایت کند.

وی با اشاره به ۵ اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس، اظهار داشت: در این روز به شهدای گران‌قدر انقلاب درود فرستاده و از حضور همه نخبگان، جوانان، برجستگان، علما، معلمان  کارگران و حاضران در برنامه تشکر می‌کنم.

عارف ادامه داد: مردم کشورمان در خرداد ۹۲ تغییر را در دولت و قوه اجراییه رقم زدند و حماسه‌ای را در ۲۴ خرداد خلق  کردند که  حاکمیت اخلاق  را در قوه مجریه رقم زد.

وی با تأکید بر اینکه مبنای حرکت مردم در خرداد در خرداد ۹۲ اخلاق بود و اخلاق‌مداری آن چیزی است که مبنای  دین مبین اسلام است، گفت: خوشحالم در شهرستانی خدمت شما هستم که در آن افتخار شاگردی استاد گران‌قدر و دانشمند بزرگ اسلام شهید مفتح را داشته‌ام.

عارف با اشاره به اینکه شهید مفتح در درس‌هایی که به ما در مسجد جاوید می‌داد مبنای حرکتش اخلاق بود و در رهنمودهای  خود تأکید می‌کرد که از اخلاق  عبور نکنیم، گفت: اسلام دین اخلاق است و همین امر مبنای حرکت انبیا بوده است  و اگر اخلاق داشته باشیم می‌توانیم به هر چیز برسیم.

وی بابیان اینکه جریان اصلاحات گفتمانی است که حاکمیت ارزش‌ها را دنبال می‌کند، گفت: دغدغه این جریان تحقق ارزش‌هاست و متدین‌ترین فرزندان انقلاب در این گفتمان  قرار می‌گیرند.

عارف با اشاره به اینکه نتیجه حاکمیت اخلاق و عقلانیت را در  امور کشور می‌بینیم، گفت: مردم باید نتیجه برجام را در زندگی‌هایشان ببینند.

وی با تأکید بر اینکه هدف از تحقق برجام لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و پذیرش حق فناوری هسته‌ای برای کشور از سوی غرب بود، گفت: خوشبختانه در هردو مرحله موفق شدیم و امروز چیزی که لازم بوده عملیاتی شدن برجام است و برای عملیاتی شدن برجام به مجلسی نیاز داریم که هماهنگ وهم دل با دولت باشد.

عارف بابیان اینکه مجلس در رأس امور است و مسیر توسعه و پیشرفت کشور را مشخص و در کار دولت نظارت می‌کند، گفت: مجلس باید  دولت را  حمایت کند که در این مسیر پیش رود و ما بر اساس حماسه‌ای که در خرداد ۹۲ خلق شد در  اسفند ۹۴ نیز برنامه‌ای در دستور کار  گفتمان اصلاحات قراردادیم که بر اساس منافع ملی و بر اساس حاکمیت ارزش‌ها برنامه‌ای داشته باشیم.