وحشت نمایندگان کنگره از تهدیدات ارتش سایبری ایران

نمایندگان کنگره در اقدامی خواستار آموزش اجباری و تخصصی ارتش امنیت سایبری آمریکا که در جنگ سایبری با رقبایی همچون چین و ایران روبرو هستند، شدند.

نمایندگان کنگره در یک لایحه اختیارات دفاعی، چنین خواسته‌ای را مطرح کردند و در واقع در صدد هستند از این طریق به طور مداوم نیروهای سایبری آمریکا محک زده شوند و از طرف دیگر احتمال تهدیدات واقعی سایبری را به حداقل برسانند.

دریادار «مایک راجرز» رئیس فرماندهی سایبری آمریکا در یک جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا که 16 ماه مارس برگزار شد، از ایران، چین، کره شمالی و روسیه بعنوان بزرگترین دشمنان و رقبای ارتش آمریکا یاد کرد.

طبق این پیشنهاد، تمامی مبارزان و جنگجویان جغرافیایی در سراسر جهان به منظور استفاده از «نیروهای سایبری مخالف» مجبور هستند با «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا به توافق برسد.

پنل تهدیدات و قابلیت‌های در حال ظهور کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته، برای ایجاد یک برنامه آموزشی و تخصصی برای نیروهای سایبری مخالف تا 31 مارس 2017، رأی‌گیری کردند.

توافقات برای استقرار هکرهایی به منظور مقابله با ارتش سایبری دشمن می‌بایست تا 30 سپتامبر همان سال به امضا درآید. این «تیم‌‌های قرمز سایبری» در حین سناریوهای عملی در سراسر سال و همچنین در رقابت سالانه پرچم سایبری که در پایگاه نیروی هوایی «نلیس» برگزار می‌شود، وارد عمل می‌شوند و حمله می‌کنند.

نمایندگان کنگره در نسخه‌ای از قانون اختیارات دفاعی این سؤال را مطرح کردند، بگذارید بگوییم که در حین یک رزمایش، یک عضو ارتش آمریکا یک نژادی از ویروس را بر روی یک سیستم مشاهده می‌کند. آیا این کد مخرب، کار یک تیم مخالف یا یک رقیب خارجی است؟

در این لایحه آمده است: «کمیته (نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا) ملزم می‌دارد که به منظور کاهش تقابل میان فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌های واقعی که احتمالاً در حین شبکه‌های مأموریت رخ می‌دهد، ترتیبات خاصی باید صورت گیرد.

نمایندگان کنگره می‌گویند، بخشی از آموزش‌هایی که برای نیروهای سایبری آمریکا در نظر گرفته شده است، شامل استفاده از نیروهای سایبری مخالف است که این نیروها می‌توانند به صورت واقعی تهدیدات سایبری را که این تیم‌ها ممکن است با آن روبرو باشند را شبیه‌سازی کنند.

در سال مالی 2015، فرماندهی آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه، فعالیت‌های یکساله برای نیروی سایبری مخالف را تأیید کرد تا به صورت واقعی دشمنان سایبری را به تصویر بکشد.

«مایکل گیلمور» مدیر ارزیابی و آزمایش عملیاتی پنتاگون، پیشنهاد داده است که فرماندهی رزمی به نیروهای سایبری مخالف اجازه می‌دهد تا حملات سایبری واقعی را در تمامی رزمایش‌ها، شبیه‌سازی کند.

از طرف دیگر، دپارتمان‌های دولتی همچنین هکرهایی را برای آزمایش مهارت‌های محافظان شبکه‌های دولتی (.gov) خود اعزام می‌کنند.