قدرت موشکی کشورمان موجب پذیرش ایرانِ هسته‌ای شد

سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران طیق نظر تمام کارشناس جهان به لحاظ قدرت موشکی در رتبه چهارم قرار دارد؛ یعنی ما پس از روسیه، آمریکا و چین از رتبه چهارم در قدرت موشکی برخورداریم.

 

وی افزود: از آنجایی که توان و دانش موشکی در ایران بومی و نهادینه شده است، امروزه ما قادر هستیم که براساس این دانش و فناوری داخلی موشک های بالستیکی در کلاس های مختلف با برد مناسب، با دقت و قدرت تخریب بالا و در حجم بسیار بالایی تولید کنیم.

 

جوانی تصریح کرد: علاوه بر برخورداری از موشک های مناسب برای دفاع امروزه جمهوری اسلامی ایران در زمره معدود کشورهایی است که از شهرهای موشکی زیرزمینی و سیلوهای پرتاب موشکی برخوردار است.

 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه بیان داشت: اگر در سال های گذشته دشمنان‌مان به ویژه آمریکایی ها و صهیونیست ها، کشورمان را به حمله نظامی تهدید کردند اما موفق نشدند که تهدیداتشان را عملی سازند دلیل اصلی آن همین قدرت پاسخگویی جمهوری اسلامی است که توان دفاعی و موشکی در این پاسخگویی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی تاکید کرد: به طور قطع توانمندی موشکی و قدرت دفاعی ایران عامل مهمی برای صلح و ثبات در منطقه است چرا که توان موشکی ما قدرت بازدارندگی دارد و چنانچه جمهوری اسلامی از توان موشکی ضعیفی برخوردار و قادر به دفاع از خود نبود شاید دشمنان به این جمع بندی می رسیدند که می توانند از طریق جنگ اهداف خود را پیش ببرند.

 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با تاکید براینکه توان دفاعی کشورمان پشتوانه بالایی برای دیپلماسی کشور به منظور پیشبرد اهداف و تامین منافع‌مان به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در موضوع هسته‌ای دیدیم که در حقیقت توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان بود که دیپلماسی جمهوری اسلامی را به نتیجه رساند به نحوی که طرف مقابل در نهایت مجبور شد با عقب نشینی از مواضع خود ایران هسته ای را بپذیرد.