اظهارات عجیب زیباکلام/تبعات حمایت از حزب الله می‌شود چپاول اموال ایران!
صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مصادره ۲ میلیاردی اموال ایران توسط دادگاه آمریکا، اظهار داشت: معتقدم زمانی که ما در عالم شعار از حزب الله لبنان حمایت می کنیم و به این حمایت افتخار می کنیم و بر این باوریم که حزب‌الله لبنان پیش قراولان صدور انقلاب اسلامی هستند عملا  نمی توانیم نسبت به وقایع و اتفاقاتی که توسط حزب الله لبنان صورت می گیرد بی توجه باشیم و بگوییم به ما مربوط نمی شود!

 

وی ادامه داد: بالاخره آنچه که حزب الله لبنان انجام می دهد به ما مربوط می شود، یا نمی شود؟!

 

زیباکلام در پاسخ به این سوال که پس با این تفاسیر آیا اقدام اخیر آمریکایی ها را امری به حق می دانید؟ تصریح کرد: بنده نمی‌گویم که این مسئله به حق بوده یا نابه‌حق؛ بالاخره وقتی از حزب‌الله حمایت می کنیم تبعاتی هم دارد!

 

این فعال سیاسی اطلاح‌طلب تاکید کرد: نمی خواهم بگویم که مصادره ۲ میلیاردی اموال ایران توسط دادگاه آمریکا صدر در صد اقدام درستی بوده است اما با توجه به حمایت ما از حزب‌الله باید بگوییم که این حمایت یک تبعاتی هم دارد .

 

زیباکلام بیان داشت: نمی توانیم بگوییم که کشتار نظامیان آمریکایی در بیروت نه به حزب الله و نه به ایران به عنوان حامی حزب الله لبنان ارتباطی پیدا نمی کند در این بحث تبعات حمایت ایران از حزب‌الله مطرح است و ما هرگز نگفته ایم که از حزب‌الله حمایت نمیکنیم.

 

وی با بیان اینکه اقدام اخیر آمریکایی ها در مصادره ۲ میلیاردی اموال ایران توسط دادگاه این کشور هیچ گونه ارتباطی به موضوع برجام ندارد، تصریح کرد: این مسئه از سال ها پیش در دادگاه های آمریکایی در جریان بوده است.

 

این فعال سیاسی اطلاح‌طلب در پایان اقدام وزارت امور خارجه کشورمان در تشکیل کمیته ای به منظور بررسی مصادره ۲ میلیاردی اموال ایران توسط دادگاه آمریکا را اقدامی مثبت برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید از منافعمان دفاع کنیم و البته تشکیل این کمیته اقدامی به جا و شایسته است اما نباید فراموش کنیم که وقتی از گروه های مختلف حمایت می کنیم و صراحتا آن را اعلام میکنیم نمی توانیم نسبت به اقدامات آن گروه ها بی توجه باشیم و بگوییم که هیچ گونه ارتباطی به ما ندارد!