دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان تهران در حالی روز دهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که شهرستان‌های تحت پوشش این سه حوزه، رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

حوزه انتخابیه شهریار شامل شهرستان‌های شهریار و ملارد و شهر قدس، حوزه انتخابیه دماوند شامل شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و حوزه انتخابیه رباط‌کریم شامل شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان، ازجمله حوزه‌های انتخابیه‌ای بودند که تعیین نماینده منتخبشان به دور دوم کشیده شده است.

شش نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران تلاش می‌کنند تا اعتماد مردم را کسب و تکلیف سه کرسی باقی‌مانده این استان در مجلس شورای اسلامی را مشخص کنند.

نامزدهایی که از هر فرصتی استفاده می‌کنند

درحالی‌که تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، دو روز باقی‌مانده، چهره سه حوزه انتخابیه استان تهران رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و پوسترهای نامزدهای انتخابات در نقاط مختلف شهر نصب‌شده است.

برخی از نامزدهای انتخاباتی، ستادهای خود را در نقاط پرتردد و شلوغ دایر کرده و با پخش سخنرانی و مواضع خود، تلاش دارند تا آرای واجدان شرایط را کسب کنند.

ضرورت عبور تبلیغات انتخاباتی از شیوه‌های سنتی به مدرن

نصب پوسترهای متعدد که گاهی از حد متعارف گذشته و به مرز اسراف نیز رسیده باعث ناراحتی و انتقاد برخی از شهروندان شده است.

برخی از شهروندان سه حوزه انتخابیه شهرستان‌های استان تهران اعتقاددارند که باید نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان به‌جای استفاده از شیوه‌های سنتی قدیمی مانند پوستر و بنر، به سمت‌وسوی استفاده از شیوه‌های مدرن و جدید که مخارج کم‌تری را به همراه داشته و به چهره شهر نیز لطمه نمی‌زند، روی بیاورند.

مسئولان برگزاری انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان تهران نیز مکان‌های را برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در نقاط مختلف تعیین کرده و خوشبختانه تعدادی از نامزدهای انتخاباتی از این فرصت برای شناخت هر چه بیشتر مردم استفاده کرده اند.

تبلیغات انتخاباتی نباید به مرز اسراف کشیده شود

محمدرضا بوربور یکی از شهروندان شرق استان تهران اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی باید از شیوه‌هایی استفاده کنند که علاوه بر آگاه‌سازی مردم از برنامه‌ها و ایده‌های آنان، کم‌ترین آسیب را به سیمای شهری بزند.

وی افزود: در هر دوره از انتخابات شاهد هستیم که پس از حماسه حضور مردم، نیروهای شهرداری زحمات فراوانی را برای بازگشت سیمای شهری متحمل می‌شوند.

بوربور ادامه داد: عمل به قانون باید در همه مراحل موردتوجه نامزدهای ورود به مهم‌ترین رکن قانون‌گذاری کشور باشد و قطعاً مردم و واجدان شرایط رأی دادن، این موضوع را به‌دقت رصد خواهند کرد.

استفاده از چهره‌های مشهور سیاسی توسط نامزدهای انتخاباتی

نامزدهای انتخاباتی از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود استفاده می‌کنند که در این میان حضور در مساجد و اماکن عمومی و استفاده از چهره های مطرح سیاسی و ورزشی ازجمله اقداماتی بوده که در دستور کار قرارگرفته است.

حضور محمدرضا باهنر نائب رییس مجلس شورای اسلامی در همایش اصولگرایان حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه و یا حضور محمدرضا عارف چهره نام‌آشنای جریان اصلاحات در پرند و صادق خرازی و برخی از منتخبان مجلس دهم در دماوند ازجمله حضور چهره‌های سیاسی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حضور برخی از بازیکنان سابق تیم ملی ایران و تعدادی از بازیکنان تیم های سرخابی به همراه برخی از مربیان مطرح کشوری در میتینگ انتخاباتی نامزدها از دیگر نکات جالب توجه در تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به هر ترتیب مردم سه حوزه انتخابیه شهرستان های استان تهران خود را آماده خلق یک حماسه دیگر می کنند و بدون تردید، دهم اردیبهشت ماه ۹۵ نیز برگ زرین دیگری را در پایبندی مردم استان تهران به آرمان ها و اصول انقلاب و نظام اسلامی ثبت خواهد کرد.