اصلاح‌طلبان پروژه عبور از روحانی را کلید زده‌اند
حمیدرضا ترقی در واکنش به سخنان فائزه هاشمی در خرم آباد و همچنین خط خبری رسانه‌های زنجیره‌ای مبنی بر لزوم «ترمیم کابینه» از سوی آقای رییس‌جمهور، گفت: از صحبت‌های شخصیت‌های منتسب به جریان کارگزاران بالاخص حجت الاسلام هاشمی و خانم فائزه هاشمی و امثالهم مشخص است که این افراد و جریان از آقای روحانی برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند و معتقدند که در واقع رییس جمهور می‌تواند زمینه ساز بازگشت آنها به قدرت باشد.

 

وی افزود: این طیف در سه سال اخیر سعی کردند با دولت مدارا کرده و در برخی مسایل هم‌جهت و هم‌گرا باشند. با این همه امروز به چیزی که دست یافته‌اند، قانع نیستند و اعتقاد دارند اگر روحانی در همان موضع اعتدال بماند و به سمت اصلاحات نرود، باید از آن عبور کرد.

 

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: مواضع اخیر آنان برای این است تا به ریاست جمهور نشان دهند نماینده‌های مجلس آینده قرار نیست تمام خواسته‌های آقای روحانی را تامین کنند و می‌بایست با تامین خواسته‌ها و اهداف آنها در دولت، با رییس جمهور معامله کنند.  در غیر اینصورت اختلافات محسوسی مانند ریاست عارف و لاریجانی که هم اکنون وجود دارد درسایر عرصه‌ها نیز به‌وجود خواهد آمد.

 

وی با اشاره به این‌که این اختلافات در آینده احتمالاً منجر به این خواهد شد که این طیف نامزد دیگری را برای ریاست جمهوری معرفی کند، بیان کرد: این اختلافات به نظر می‌آید ناشی از اختلافات داخلی آن‌ها است و تلاش طیف آقای هاشمی برای به قدرت رساندن نیروهای خود و گرفتن کار از دست روحانی است.

ترقی افزود: این اتفاقات قطعاً پروژه‌ی عبور از روحانی یا معامله با او برای میدان دادن بیشتر به کارگزاران و اصلاح‌طلبان است. در واقع تلاشی است برای سوق دادن روحانی از موضع اعتدال به موضع اصلاح‌طلبی. آنها در دوران پسابرجام اصلا به فکر معیشت مردم نبوده و برای آن اهمیتی قائل نیستند و به این موضوع تنها به عنون ابزاری برای رفتارهای پوپولیستی خود استفاده می‌کنند.