تاکید سران دی هشت بر ضرورت تقویت همکاری اعضا در همه زمینه‌ها

افكار نيوز:اجلاس سران دي هشت كه صبح امروز در ابوجا پايتخت نيجريه با عنوان ارتقاي سطح سرمايهگذاريهاي منطقهاي اعضاي گروه برگزار شد، با صدور بيانيهاي در بيست و چهار بند به كار خود پايان داد.
در این بیانیه پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری دی هشت به تصویب رسید و قرار شد در کمیسیون‌های ذیربط این پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد.
سران کشورهای گروه دی هشت همچنین حضور فعال بخش خصوصی در همه زمینه‌های سرمایه‌گذاری میان کشورهای عضو دی هشت را برای تعمیق روابط اقتصادی ضروری دانستند.
در این بیانیه سران کشورهای عضو دی هشت تاکید کردند که با توجه به عواقب شدید بحران مالی و اقتصادی جهان، همکاری‌ها و تلاش‌های هماهنگ خود را در چارچوب چند جانبه‌گرایی موجود در مجامع ذیربط بین‌المللی به منظور ارتقای منافع مشترک افزایش دهند.
سران کشورهای عضو گروه دی هشت با استقبال از توافق نهایی ساده سازی صدور روادید برای بازرگانان کشورهای عضو گروه دی هشت توسط ایران، مالزی، بنگلادش، پاکستان و ترکیه، این قرارداد را نیرویی تازه در افزایش تجارت درونی گروه دی هشت دانستند.
در این بیانیه همچنین بر لزوم تصویب و لازم الاجرا شدن قرارداد ترجیحات تجاری و چند جانبه میان کشورهای عضو گروه دی هشت، نقش مهم مالیات و بانکداری اسلامی در افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری و اهمیت ایجاد مجمع کشتیرانی گروه دی هشت تاکید شد.
در این بیانیه همچنین مقرر شد هشتمین اجلاس سران دی هشت در سال ۲۰۱۲ در پاکستان برگزار شود.
انتهای پیام / ز