شکست اصلاح طلبان و کاندیداهای لیست امید مورد حمایت عارف در کردستان/ رای مردم به کاندیدای ستاد انتخاباتى اقوام ایرانى

گروه سیاسی- استان کردستان در مجلس شورای اسلامی شش نماینده دارد که چهار نماینده در مرحله اول در هفتم اسفند انتخاب شدند و 2 نماینده هم در مرحله دوم و در دهم اردیبهشت انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار افکار نیوز، در همین راستا در حوزه سنندج، دیواندره و کامیاران سید احسن علوی و سالار مرادی 2 نماینده فعلی این حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند که در انتخابات دیروز سید احسن علوی با 43 هزار و 499 رای به مجلس دهم راه یافت.

سالار مرادی 36 هزار و 373 رای کسب کرد که از راه یابی به مجلس باز ماند.

همچنین در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد منصور مرادی 28 هزار و 138 رای کسب کرد که به مجلس دهم راه یافت.

امید کریمیان 22 هزار و 907 رای بدست آورد که از راه یابی به مجلس دهم باز ماند.

لیست امید مورد حمایت محمدرضا عارف از سالار مرادی در سنندج و امید کریمیان در مریوان حمایت و ستاد مشترک انتخاباتى اقوام ایرانى از سید احسن علوی در سنندج و منصور مرادی در مریوان حمایت کرده بود.

با آغاز تبلیغات مرحله دوم مجلس دهم، محمدرضا عارف روز جمعه سوم اردیبهشت به استان کردستان سفر کرد و با حمایت از سالار مرادی و امید کریمیان از مردم این استان خواست تا به این 2 کاندیدا رای بدهند.

در انتخابات هفتم اسفند مهدی فرشادان از حوزه انتخابیه سنندج،  حمدلله کریمی از حوزه انتخابیه بیجار، محسن بیگلری از حوزه انتخابیه سقز و بانه، علی محمد مرادی از حوزه انتخابیه قروه و دهگلان به مجلس دهم راه یافتند.

گفتنى است، محمد محمد رضایى رئیس ستاد مشترک انتخابات ایرانى پیشتر با انتقاد از عملکرد شوراى اصلاخ طلبان کردستان با سفر عارف به کردستان و حمایت از 2 کاندیدای مورد نظرش مخالفت کرده بود.

بنا به گزارش خبرنگار ما، حسین لقمانیان، معروف صمدى و جلال جلالى زاده از کاندید هاى لیست امید حمایت و در شهرهاى مختلف به نفع آنان سخنرانى کرده بودند.

عبداله رمضانزاده سخنگوی دولت اصلاحات نیز با انتشار بیانیه اى حمایتش را از کاندیداهای لیست امید اعلام کرده بود.

بر این اساس اصلاح طلبان در استان کردستان شکست خوردند.