اگر ایران به اسرائیل حمله کند، خود از نقشه محو می‌شود!

جان کیسیک، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از حزب جمهوری خواه مدعی شد: ایرانی‌ها می‌دانند که اگر به طرف اسرائیل موشکی شلیک کنند آنگاه اسرائیل آن‌ها را از نقشه محو خواهد کرد. 

 
کیسیک در اظهاراتی در کالیفرنیا ادعا کرد: موضوعی که بسیار بد است این است که تسلیحات کشتار جمعی به دست گروههای غیردولتی بیفتد. اجازه بدهید در حال حاضر درباره ایران و اسرائیل صحبت کنیم. شما تصور می‌کنید که آیا ایرانی‌ها این موضوع را درک نمی‌کنند که اگر آن‌ها تلاش کنند که موشکی را به طرف اسرائیل شلیک کنند آنگاه اسرائیل آن‌ها را از نقشه محو نخواهد کرد؟ آن‌ها به طور شفاف این موضوع را می‌دانند. این موضوعی است که از آن به عنوان فراهم آوردن یک توازن و یا یک انهدام قطعی و متقابل نام می‌برند. اما اگر حزب الله، داعش و النصره که در نقاط مخفی حضور دارند و ما نمی‌دانیم که آن‌ها در کجا هستند دستشان به این تسلیحات برسد آنگاه این موضوعی خواهد بود که ما باید خیلی درباره آن نگران باشیم. این موضوع به مسائل اطلاعاتی باز می‌گردد. 
 
وی در پاسخ به پاسخ به این پرسش یکی از حضار درباره اینکه وی چگونه می‌خواهد داعش را نابود کند و آیا تمایلی به همکاری با پوتین برای نابودی هر چه سریع‌تر این گروه دارد، گفت: اگر پوتین حقیقتا خواهان همکاری با ما باشد البته که ما با آن‌ها در نابود کردن تروریسم همکاری خواهیم کرد. 
 
نامزد انتخابات آمریکا اضافه کرد: اما اگر آن‌ها بخواهند با ما همکاری کنند این بسیار خوب خواهد بود. اما من نمی‌دانم که موضع آن‌ها چیست و آن‌ها در کجا قرار دارند. ما به این موضوع نیازمندیم که جهان را در چارچوب ائتلافی متحد کنیم و گردهم آوریم تا داعش رادر عراق و سوریه نابود کنیم. زمانی که ما آن‌ها را نابود کردیم به نظرم ما باید از آنجا خارج شویم. تصور من این نیست که ما باید نقشه خاورمیان هرا دوباره طرح ریزی کنیم. 
 
کیسیک در ادامه گفت: موضوع دیگری که لازم است در جهان روی دهد این است که ما به این موضوع نیازمندیم که جهان متمدن این موضوع را درک کند که ما باید در کنارهم باشیم و باهم رشد کنیم. 
 
وی افزود: دشوار‌ترین موضوعی که ما باید از خود در برابر آن‌ها محافظت کنیم تروریسمی است که در کشورمان رشد کند. این موضوعی است که از آن بیم داریم. ما اگر مشاهده می‌کنیم که موضوعی غیرطبیعی در جایی در حال روی دادن است باید اطلاع رسانی کنیم. 
 
کیسیک درباره ترامپ گفت: اگر ترامپ در پاییز رئیس جمهور شود آنگاه حزب جمهوری خواه از صحنه سیاسی این کشور محو خواهد شد. من دوست دارم که از این کار جلوگیری شود. این موضوع سبب شکاف بیشتر خواهد شد.