چرا لاریجانی با کمیته اصولگرایان دیدار نمی کند؟

گروه سیاسی- «نه لاریجانی به تندروها پابرجاست»، کنایه بهروز نعمتی نماینده فعلی اسدآباد و منتخب مردم تهران در مجلس دهم به کمیته 10 نفره اصولگرایان است.

به گزارش افکار نیوز، کنایه ای که به لغو جلسه این کمیته با علی لاریجانی در روز سه شنبه 17 فروردین ماه بر می گردد.جلسه ای که هنوز برگزار نشد.

اما دیروز نعمتی که قائم مقام فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس و از نزدیکان به علی لاریجانی به شمار می رود، با اظهاراتی، تلویحا از نپذیرفتن لاریجانی برای دیدار با این کمیته خبر داد.

«بنده معتقدم بالاخره تعامل و همکاری امری مفید است. البته نباید از این نکته مهم هم غافل شد که آن «نه»‌ای که لاریجانی پیش تر به تندروی ها گفت، همچنان به اعتقاد بنده آن «نه» پابرجاست».

نعمتی این جملات را در پاسخ یک خبرنگار درباره احتمال دیدار لاریجانی با کمیته اصولگرایان بیان کرد.

«امکان ندارد لاریجانی با کمیته مذکور پیوند بخورد چرا که وی فراجناحی خواهد بود»، جملات عباسعلی منصوری آرانی، نماینده مردم کاشان در مجلس نهم و از اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در همین راستاست.

این موضع گیریهای حامیان لاریجانی نشان می دهد که آنها تمایلی برای دیدار با این کمیته ندارند و در واقع نزدیکان لاریجانی در کنایه هایی از نپذیرفتن لاریجانی از این دیدار خبر می دهند.

گرچه کمیته اصولگرایان در ابتدا هفت نفره و شامل حمیدرضا حاجی‌بابایی منتخب مردم همدان، احمد امیر آبادی منتخب مردم قم، حجت الاسلام سالک منتخب مردم اصفهان، امیرحسین قاضی‌زاده منتخب مردم مشهد، عبدالرضا مصری و محمد مهدی زاهدی منتخبان مردم کرمان و سید حسین نقوی حسینی منتخب مردم ورامین بود، اما اخیرا 10 نفره شد.

محمدرضا باهنر، محمد دهقان منتخب مردم چناران و محسن کوهکن منتخب مردم لنجان سه نفری هستند که عدد این کمیته را به 10 رساندند.

برخی از اعضای این کمیته از دوستان و یاران لاریجانی محسوب می شوند اما برخی دیگر از منتقدان جدی وی بوده و هستند.

اما این سوال مطرح است که چرا جلسه دیدار کمیته با لاریجانی لغو شده و این دیدار هنوز انجام نشد.

لاریجانی و حامیانش در این زمینه حداقل 2 دلیل دارند.

یکی اینکه آنها این احتمال را می دهند که لاریجانی در هر صورت رئیس مجلس است و نمی خواهد دیداری با این کمیته داشته باشد تا در در مجلس آزادتر و مستقل تر عمل کند و در  تصمیم گیریها خود را وامدار آنها نکند.

مطلبی که نعمتی آنرا اینگونه بیان کرد؛ «ممکن است یک عده بخواهند از آقای لاریجانی در مجلس دهم حمایت کنند اما این حمایت همیشه به معنای این نیست که آقای لاریجانی از آنها تبعیت خواهد کرد».

اما نکته دوم این است که رفتن لاریجانی به سمت اصولگرایان، آرای وی در نزد اصلاح طلبان را کاهش می دهد.

در هر حال باید صبر کرد و منتظر ماند تا سرانجام تصمیم لاریجانی و حامیانش را دید.

کمیته اصولگرایان 14 اردیبهشت منتخبان همفکر خود را به تهران دعوت کرده تا در خصوص موضوعات و ماموریت این کمیته تصمیم گیری و رایزنی کنند.

بعد از انتخابات مجلس دهم در هفتم اسفند سال گذشته، نشست منتخبان اصولگرا با آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد.

این نشست که در روز دوشنبه 24 اسفند برگزار شد، حدود 140 نفر از منتخبان مجلس دهم حضور داشتند.

بنا بر پیشنهاد آیت‌الله موحدی‌کرمانی و برای انسجام نمایندگان اصولگرا و برقراری رابطه آنها با شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان، کمیته هفت نفره اصولگرایان تشکیل شد.

موضوع تشکیل فراکسیون اصولگرایان، انتخابات هیات‌رئیسه مجلس دهم از جمله ماموریت این کمیته است.