ولایتی: ایران اجازه تجاوز به حقوق ملتش را نمی دهد

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق در جمع خبرنگاران و درباره توقیف 2 میلیارد دلار دارایی ایران اظهار داشت: ایران بارها ثابت کرده که اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری از جمله آمریکا به حقوق ملتش تجاوز کند.

وی ادامه داد: البته ممکن است مانند آنچه اخیراً اتفاق افتاد، مدتی طول بکشد تا ایران حقوق خودش را احقاق کند؛ همان طور که در مدت بازگرداندن بیش از یک میلیارد و 700 میلیون دلار از حقوق حقه ملت ایران موفق شدیم، در این زمینه نیز موفق خواهیم بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در موضوع ایرباس و جنایتی که آمریکایی‌ها مرتکب شدند و هواپیمای مسافربری ایرانی را سرنگون کردند و نزدیک به 300 نفر از هموطنان ما را مظلومانه به شهادت رساندند، جمهوری اسلامی ایران توانست آنان را در محاکم بین المللی محکوم کند.

ولایتی با تأکید براینکه راه‌های مشروع برای احیای حقوق تضییع شده ایران کم نیست، تصریح کرد: ایران در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و ما مطمئن هستیم که آمریکایی‌ها نمی‌توانند پولی را که توقیف کرده‌اند از کیسه ملت ایران بردارند و ما این پول را بازپس خواهیم گرفت.

وی در مورد تحولات اخیر عراق و جریان مقتدی صدر یادآور شد: هر کار غیرقانونی که در هر کشوری انجام شود، ما می‌دانیم که توسط مردم آن کشور با آن برخورد خواهد شد. در کشوری مانند عراق که مردمی با سابقه تمدن طولانی دارد و در مقاطع مختلف سیاسی نشان دادند که می‌توانند دشمنان خود را از بین ببرند و کشورشان را از مشکلات نجات دهند، قطعاً هر گروهی بخواهد کار غیرقانونی انجام دهد، می‌داند که مردم عراق در مقابل او می‌ایستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم عراق با هر نوع اخلال‌گری در امنیت خود و حاکمیت قانون در این کشور مقابله خواهند کرد، تصریح کرد: بار کج هیچ گاه به منزل نخواهد رسید. البته مردم عراق از رشد و بلوغ کافی برخوردارند و خودشان پاسخ افرادی را که می‌خواهند از طرق غیرقانونی آرامش آنها را به هم بزند، خواهند داد.