فرصت 10 روزه سازمان مدیریت برای پاسخ به کمیسیون اصل نود

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز که با حضور مقامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد موضوع شکایت چغندرکاران از وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی در خصوص مطالبات سال‌های 92 و 93 که بالغ بر 126 میلیارد تومان است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی اعلام کردند که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه لازم را برای پرداخت این مطالبات در اختیار این وزارتخانه‌ها قرار نمی‌دهد تا در اختیار چغندرکاران قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: موضوع دیگری که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت موضوع عدم پاسخگویی به نامه‌های کمیسیون اصل نود از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود که مقرر شد که مسئولین سازمان مدیریت ضمن پذیرش این موضوع عنوان کردند که ساز و کاری در نظر گرفته خواهد شد تا مشکل مرتفع و به نامه‌های کمیسیون اصل نود به طور ویژه و در اسرع وقت پاسخ داده شود.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: مقرر شد تا عنوان نامه‌های کمیسیون اصل نود در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گیرد و چنانچه تا 10 روز آینده به نامه‌ها پاسخ داده نشود موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد که در این صورت مجازات حبس و انفصال از خدمت در انتظار متخلفین خواهد بود.

وی در پایان گفت: مسئولین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همچنین در خصوص پرداخت مطالبات چغندرکاران عنوان کردند تا این مطالبات با اولویت از محل عوارض از محل ردیف اعتباری دریافت عوارض از واردات کالا پرداخت شود و در صورت کافی نبودن اعتبارات مربوط به بخش مدیریت بحران این مطالبات پرداخت شود.