وقتی اصلاح طلبان به لاریجانی هم رحم نکردند/حذف بی سر و صدای لاریجانی!

این طیف از یک سو می‌گویند عارف باید رئیس مجلس شود و از سوی دیگر مدعی تعامل با لاریجانی و عدم رقابت با وی هستند. معنای این دو دوزه‌‌بازی کاربست  فشار و فریب توأمان برای حذف بی‌سرو‌صدای لاریجانی است.

در این زمینه محسن رهامی رئیس کمیته ائتلاف اصلاح‌طلبان به ایرنا گفت: اصلاح‌طلبان با لاریجانی رقابت نمی‌کنند. به ادعای وی فهرست امید 125 راهیافته به مجلس دارد که با ترکیب برخی نمایندگان دیگر ممکن است اکثریت پیدا کند.

همزمان فاطمه ذوالقدر منتخب اصلاح‌طلب تهران به ایسنا گفته است: توافق اصلاح‌طلبان بر ریاست دکتر عارف است.

عبدالله ناصر عضو مرکزیت سازمان مجاهدین (انقلاب) نیز به نامه‌نیوز گفت: عارف تنها گزینه مورد اجماع اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس است.

وی ادامه داد: نامزد اصلی ریاست مجلس برای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون دکتر عارف است و ایشان را گزینه اصلی ریاست می‌دانند. هم در تهران و هم در دیگر شهرستانها روی این گزینه اجماع دارند.

اما کاظم‌ جلالی دیگر منتخب تهران در مصاحبه با تسنیم و در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر امضاء میثاق‌نامه بین 30 منتخب لیست امید برای حمایت از ریاست‌ عارف، با ابراز بی‌اطلاعی از وجود چنین میثاق‌نامه‌ای، گفت: میثاق‌نامه‌ای را تاکنون ندیدم و کسی هم از ما امضایی نخواسته و من هم هیچ چیزی را امضا نکردم.

غیر از جلالی، بهروز نعمتی دیگر منتخب رهروانی حوزه انتخابیه تهران به خبر آن‌لاین گفت: فراکسیون رهروان بعد از مرحله اول انتخابات مجلس، یک جلسه داشت و به زودی هم یک جلسه دیگر خواهیم داشت و اساسا انحلال فراکسیون کذب محض است.

وی گفت: بسیاری از دوستان به تشکیل دو فراکسیون در مجلس دهم اصرار دارند اما ما فراکسیون سومی هم تشکیل خواهیم داد با همان مشی فراکسیون رهروان ولایت که احتمالا نام آن تغییر می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا علی لاریجانی رئیس این فراکسیون خواهد بود یا نه؟ اظهار داشت: این مسئله هنوز مشخص نیست اما  ایشان حتما عضو فراکسیونی که گفتم خواهد بود. کما اینکه هم‌اکنون نیز ایشان عضو فراکسیون رهروان ولایت هستند.

وی در واکنش به خبرسازی رسانه‌ها درباره دیدارها و  مذاکرات عارف و لاریجانی، نیز گفت: این آقایان تاکنون نشستی درباره ریاست مجلس با یکدیگر نداشته‌اند، اما چندین بار تلفنی با هم صحبت کرده‌اند.