واکنش عارف به ماجرای مصادره 2 میلیارد دلاری اموال ایران

محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه روز بزرگداشت معلم در دانشگاه خوارزمی تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره غارت 2 میلیارد دلاری از دارایی‌های ایران توسط آمریکا اظهار داشت: من از مواضع بسیار روشن و محکم دولت تشکر می‌کنم.

وی افزود: اقدامی که در مورد دارایی‌های 2 میلیارد دلاری ایران صورت گرفت دزدی بود و ما باید این مسئله را به جدیت از طریق نهادهای حقوقی و بین‌المللی دنبال می‌کنیم تا این پول برگردد.

عارف ادامه داد:مردم ما علیرغم مذاکره و تعامل هیچگاه تسلیم سخنان و مواضع قلدرمابانه نخواهند شد و چنین رفتارهایی را برنمی تابند

عارف همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود رقابت برای ریاست مجلس بین شما و آقای لاریجانی است گفت: اولا احتمال دارد افراد دیگری نیز برای ریاست مجلس کاندیدا شوند بنابراین نباید رقابت را بین این دو نفر محدود کرد چون افرادی که در خود توانایی می‌بینند باید کاندیدا شوند.

وی ادامه داد: در مورد ریاست مجلس این مجلس است که تصمیم می‌گیرد و قطعا این تصمیم بهتر خواهد بود.

منتخب مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که برخی از تحلیلگران سیاسی رقابت بین شما و آقای لاریجانی را به صلاح نمی‌دانند گفت: رقابت که نیست و ما موضع خود را بارها اعلام کرده‌ایم که بنای ما مجلسی تعاملی است و در ادامه مجلس باید تک تک نمایندگان، ‌فراکسیون‌ها مشارکت داشته باشند.

عارف تاکید کرد: بنا داریم الگویی از مشارکت و تعامل در مجلس را به نمایش بگذاریم و وقتی برای یک سمت چند نفر نامزد باشند در نهایت به یک نفر می‌رسند که مکانیزم‌های خاصی وجود دارد؛ یک مکانیزم، تفاهم، رای گیری و شاید یک مکانیزم ریش سفیدی باشد.

عارف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که فراکسیون اصولگرایان ظاهرا با 170 عضو شکل گرفته است، فراکسیون امید چه تعداد از نمایندگان را به خود اختصاص داده است گفت: ما دنبال تشکیل فراکسیون امید هستیم و آخرین آمارمان از مرحله اول و دوم انتخابات حضور احتمالی 180 عضو در این لیست است.

رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در همین زمینه ادامه داد: متاسفانه بعضی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب عدد 124 را که برای مرحله اول انتخابات بود مطرح کردند که باعث خوشحالی رقبای ما شد که البته ما هم از خوشحالی آنان خوشحال شدیم، ولی تا 168 نفر پتانسیل عضویت در ائتلاف امید را دارند و برخی از مستقلین هم اعلام آمادگی کردند و حتی آقای لاریجانی هم سرلیست ما در قم بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما میثاق نامه‌ای را از نامزدهای مورد حمایت خود دریافت کرده‌اید که اصل آن ریاست شما است گفت: خیر، اگر بر روی فرد متمرکز شویم این خلاف تفکر اصلاح طلبی است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: گفتمان اصلاحات گفتمان فردی نیست بلکه یک رویکرد است و در این رویکرد حاکمیت گفتمان انقلاب دنبال می‌شود.

عارف ادامه داد: میثاق نامه‌ای که ما از نامزدهای مورد حمایت لیست امید گرفتیم این بوده افرادی که رای می‌آورند در فراکسیون امید شرکت کنند و طبیعتا انتظار داریم همه بر طبق تصمیم فراکسیون عمل کنند.