اصلاح‌طلبی لاریجانی مختص ایام انتخابات بود

حجت‌الاسلام حسین قیومی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه عارف باید گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس شورای اسلامی باشد، گفت: عقل حکم می‌کند وقتی ملت به یک طیف رأی می‌دهند آن جریان باید در برابر مردم پاسخگو باشد و نمی‌تواند مسئولیت خود را به دیگری واگذار کند و از مردم بخواهد از او طلب مسئولیت کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبی لاریجانی مختص ایام انتخابات بود، خاطرنشان کرد: لاریجانی به‌مانند عارف نمی‌تواند نامزد ما باشد. وی نه می‌تواند اصلاح‌طلب باشد و نه اصلاح‌طلبان می‌توانند او را به‌عنوان رئیس مجلس بپذیرند. ما از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان می‌خواهیم مبتنی بر مسمای این الفاظ عمل کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری افزود: استدلال دیگر من این است که اگر قرار باشد عارف ریاست را واگذار کند، گزینه بعدی ما به‌عنوان یک حزب می‌تواند دکتر کواکبیان باشد که سابقه و کارایی‌اش مشخص است، اما اگر قرار باشد به مردم احترام بگزاریم باید عارف را معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام قیومی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با تسنیم درباره اقدامات دولت در یک سال باقی‌مانده، اظهار داشت: مردم در یک تقسیم‌بندی کلی دو دسته هستند که مشکلات اقتصادی دارند؛ یک سطح طبقه متوسط به پایین‌اند که مطالبات معیشتی دارند و بخش دیگر از مردم از نظر اقتصادی تأمین هستند و دنبال فضاهایی برای سرمایه‌گذاری می‌گردند.

وی تصریح کرد: دولت باید بتواند حداقل‌ها را برای قشر کارگری جامعه فراهم کند و دورنمایی بهتر از اینکه هست نشان دهد و بتواند چرخه اقتصاد را بچرخاند و برای صاحبان کارخانه‌ها فضای کسب‌ و کار فراهم کند.