آمریکا در خلیج فارس و عمان دنبال جاسوسی است

دریادار دوم رضا عباسی جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در سخنانی اظهار داشت: آنچه که مهم است بحث اندیشه‌ها و تفکر است، اندیشه و تفکر سلسله‌ مراتب فرماندهی و نیروهای نظامی ما، ایجاد بازدارندگی، حراست و صیانت از دریای سرزمینی و حضور در دریاهای دوردست و بین‌المللی برای صیانت از منابع و منافع کشور ایران است ولی آنچه در تفکر و اندیشه آمریکایی‌ها حکم‌فرما است حضور در دریاهای خارج از آب‌های سرزمینی برای کشورگشایی و زورگویی است.

وی در ادامه گفت: نیروی دریایی ارتش در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آنچه در خلیج‌فارس و دریای عمان و دریاهای دوردست دنبال می‌کنند، حفاظت و حراست از منابع و منافع کشور است و آنچه مسلم است آمادگی و ارتقاء توان رزمی در دریا بدون تمرینات و رزمایش‌های بزرگ تخصصی و عمومی میسر نخواهد شد.

جانشین فرمانده منطقه یکم نداجا در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی دریایی آمریکا در خلیج‌فارس و دریای عمان به‌ غیر از ایجاد ناامنی و گسترش تروریسم و جاسوسی و ایران هراسی چیز دیگری را دنبال نمی‌کند ولی حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و پهنه دریاها برای ایجاد فضای بازدارندگی در آب‌های سرزمینی است.

دریادار دوم عباسی در پایان گفت: ما با تمام قوا و با تمام توان در هر لحظه و در هر مکانی که ایجاب کند برای ارتقاء توان رزمی و آمادگی نیروهای رزمی خود در عرصه‌های سطحی، زیرسطحی، پروازی و... اجرای تمرینات و رزمایش‌های بزرگ را ضروری می‌دانیم و آماده هستیم طبق فرامین و دستور فرماندهی معظم کل قوا و سلسله‌مراتب در پهنه‌ی آب‌های سرزمینی و دریاهای دوردست به انجام‌ وظیفه بپردازیم.