استرالیا سفیر جدید خود را در تهران معرفی کرد

وزارت خارجه استرالیا امروز در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد "یان بیگز" به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران انتخاب شده است. استرالیا برای روابط طولانی مدت با ایران ارزش قائل است و این کشور از سال 1968 سفارتخانه خود را در تهران راه اندازی کرده است. 

 
این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: کل مبادلات تجاری دو جانبه استرالیا و ایران در سال 2014 تا 2015 بیش از 354 میلیون دلار بوده است. پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های ایران، ما مشتاقانه به دنبال افزایش فرصت های تجاری با تهران هستیم.
 
استرالیا دلایل قابل توجهی برای تعامل با ایران در خصوص مسائل مورد علاقه و نگرانی های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و همچنین چالش های مشترک قاچاق انسان و مهاجرت های غیرقانونی دارد.
 
یان بیگز کارمند ارشد وزارت امور خارجه و تجارت استرالیاست. تا امروز وی معاون بخش امنیت بین المللی بود. وی به عنوان سفیر استرالیا در ترکیه و عربستان سعودی، کاردار این کشور در بغداد و معاون مأموریت های استرالیا در وین و دمشق خدمت کرده است. بیگز مدرک کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه ملی استرالیا و کارشناسی از دانشگاه سیدنی دارد.