باید حق مردم را از حلقوم آمریکا بیرون بکشیم

اسماعیل کوثری نماینده مجلس نهم درباره مصادره اموال جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا در دوران پسا برجام و پیام این اقدام گفت: همانطور که پیش بینی می‌شد، اقدام آمریکا نشان دهنده این است که آنها قابل اعتماد نیستند و عملاٌ طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شاهد بدعهدی آنها هستیم.

وی ادامه داد: زمانی که توافق هسته‌ای امضاء شد و دو طرف متعهد به انجام اقداماتی شدند، تیم مذاکره کننده کشورمان بلافاصله و به سرعت  تمام تعهداتشان را انجام دادند که این اقدام باعث گستاخ‌‌تر شدن طرف مقابل مخصوصاٌ آمریکایی‌ها شد تا دست به مصادره اموال مردم عزیز ایران بزنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم متذکر شد: اگر ایران به صورت مرحله‌ای به تعهداتش عمل می‌کرد و در مقابل آنها هم به همین صورت و مرحله‌ای به تعهدات خود عمل می‌کردند، امروز دیگر شاهد گستاخی آنها (آمریکایی‌ها) نبودیم.

کوثری با بیان اینکه از این عمل آمریکا(دزدی اموال ایران) باید درس بگیریم، بر لزوم پیگری مقتدرانه این موضوع تاکید و خاطرنشان کرد: باید حق مردم را از حلقوم آمریکا بیرون بکشیم تا دیگر جرئت نکنند دست به چنین اقداماتی بزنند که اگر این طور باشد در جامعه جهانی نا امنی به وجود می‌آید و دیگر نمی‌شود به هیچ توافقی اطمینان کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که دولت باید چه واکنشی به این اقدام آمریکا نشان دهد؟ تصریح کرد: دولت می‌تواند لایحه‌ای به مجلس بیاورد و از طریق قوه قضائیه هم جنایات آمریکایی‌ها و هم میزان خسارتی که باید بپردازند را مشخص کند و مجلس هم باید آن را مصوب کند و دقیقاٌ مانند خودشان عمل کنیم تا دیگر دست به چنین کاری نزنند.

وی تاکید کرد: اگر ما اقدام متقابل انجام ندهیم آنها برای ادامه چنین اقداماتی گستاخ‌‌تر می‌شوند.

کوثری درباره اظهارات مقامات دولتی که دولت قبلی را مقصر دزدی آمریکا می‌دانند؟ گفت: مجرم اصلی آمریکا است و اینگونه اظهار نظرات فرار به جلو است. چون دولت نتوانسته از برجام نتیجه‌ای بگیرد و همچنین نمی‌تواند پاسخگوی مردم باشد چنین صحبت‌هایی می‌کند.