۴۳ منتخب اضافی در اولین گردهمایی منتخبان مجلس دهم!

گروه سیاسی- اخبار ضد و نقیضی از تعداد حضور منتخبان مجلس دهم در 2 نشست اصولگرایان و اصلاح طلبان منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار افکار نیوز، نشستی که در واقع به معنای رقابت علی لاریجانی و محمدرضا عارف برای ریاست مجلس دهم تلقی شد آن هم با معیار «تعداد منتخبان حاضر در نشست».

 

اما این نشست ها دیروز بصورت جداگانه در 2 محل برگزار شد.

اصولگرایان در ساختمان قدیم مجلس و اصلاح‌طلبان در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری.

میزبان منتخبان اصولگرا علی لاریجانی بود که نشست آنها با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی آغاز شد.اما میزبان منتخبان اصلاح طلب محمدرضا عارف و با سخنرانی محمدجواد ظریف.

آنچه در برگزاری این 2 نشست اهمیت داشت، تعداد منتخبان حاضر در هر کدام از آنها بود.

به عبارت دیگر، برای لاریجانی ها و عارفی ها «تعداد منتخبان حاضر در نشست» به معنای تعیین ریاست مجلس آینده بود.

تعدای که با اعلام از سوی 2 طرف، شک و تردید را به یقین تبدیل کرد که هیچ کدام حقیقی نیست.

بر اساس اخبار منتشر شده، عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل و منتخب مجلس دهم در نشست اصولگرایان اعلام کرد که ‌154 منتخب در این جلسه حضوردارند که حضور خود را با امضا پای برگه‌ها اعلام کردند.

وی همچنین از اعلام حمایت 27 منتخب دیگر از لاریجانی خبر داد که در نشست حضور نیافتند.

27 منتخبی که بنا به گفته یوسفیان ملا تلفنی به وی گفتند که حاضر به عضویت در فراکسیون اصولگرایان و حمایت از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم هستند. اما یوسفیان برای اثبات ادعای خود در خصوص این 27 نفرتنها اسم سه منتخب همچون هادی قوامی منتخب اسفراین، قاسم احمدی لاشکی منخب نوشهر و چالوس و حسینعلی شهریاری منخب زاهدان را ذکر کرد.

در نهایت وی منتخبان طرفدار لاریجانی را 181 نفر اعلام کرد.

اما از نشست اصلاح طلبان هم خبر رسید که  150 منتخب در کنار عارف حضور یافتند.

مجلس دهم تا این لحظه بجای 290 منتخب، 288 منتخب دارد. محمدعلی حسین زاده منتخب مراغه هنوز به تهران نرسیده بود که در تصادفی فوت کرد و آرای مینو خالقی منتخب اصفهان هم از سوی شورای نگهبان باطل اعلام شد.

اگر آمار 181 نفری اصولگرایان از تعداد منتخبان حاضر در نشست آنها درست باشد، باید 107 منتخب در نشست اصلاح طلبان حضور می یافتند نه 150 نفر. اگر آمار 150 نفر اصلاح طلبان از تعداد منتخبان حاضر در نشست آنها درست باشد، باید 138 منتخب در نشست اصولگرایان حاضر می شدند نه 181 نفر.

در هر حال با توجه به 288 منتخب مجلس دهم، آمار اعلام شده از سوی اصولگرایان و اصلاح طلبان حقیقت ندارد. چرا که جمع این 2 آمار به 331 منتخب می رسد که در این وسط 43 منتخب اضافه هستند. افراد اضافی که معلوم نیست از کجا پیدا شدند و این سوال را به ذهن متبادر می کند که مجلس دهم 288 منتخب دارد یا 331 منتخب؟