واکنش عارف به خبر مذاکره با لاریجانی برای ریاست مجلس

محمد رضا عارف در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در قم اظهار داشت: آینده ریاست مجلس مربوط به نمایندگان است، اولین جلسه را دو فراکسیون اصلی مجلس برگزار کرده و باید منتظر جلسات بعدی باشیم. وقتی جلسات بعدی فراکسیون‌ها تشکیل شد، تعداد نفرات همه فراکسیون‌ها نیز مشخص خواهد شد. هدف اصلی ما این است که فراکسیون‌های مختلف در مجلس با همدلی، صمیمیت و احساس مسئولیت مشترک که پیام اصلی مردم در انتخابات بود، در جهت امید، آرامش و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

 

وی اظهار کرد: مدیریت مجلس تنها ریاست مجلس نیست بلکه هیات رئیسه و بخش‌های مهم مجلس نیز حائز اهمیت است که در فراکسیون‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

وی با رد مذاکره با علی لاریجانی درمورد ریاست آینده مجلس گفت: بنده مکالمه تلفنی با آقای لاریجانی داشتم، ولی نشست خصوصی در زمینه مسائل مدیریت مجلس نداشتیم و این کارها پس از تشکیل فراکسیون ها باید انجام شود.انتخاب ریاست مجلس مربوط به فراکسیون هاست و به طور حتم همه ما باید به نظر فراکسیون های خود در مجلس تمکین کنیم.

 

منتخب اول مردم تهران برای مجلس دهم تصریح کرد: ما در مورد مدیریت مجلس شورای اسلامی، هیچ مذاکره‌ای با دوستان نداشتیم، چون این بحث، بحث داخل فراکسیونی است. وقتی در داخل فراکسیون به جمع‌بندی نهایی رسیدیم مذاکرات بین فراکسیونی را نیز دنبال می‌کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوءبرداشت برخی رسانه‌ها از سخنان آیت‌الله جوادی آملی گفت: این بداخلاقی‌های رسانه‌ای است، جایگاه آیت‌الله جوادی را همه می‌دانند و رهنمودهای ایشان همیشه ارزشمند و تاثیر گذار است. خواهش ما از رسانه ها این است که سخنان گرانقدر و ارزشمند ایشان را کامل منتشر کنند، به صورت قطع ما بحث نفوذ را قبول داریم ولی اینکه عکس چهره عزیز، متعهد و دلسوز نظام و بچه انقلاب (دکتر ظریف) را کنار کسانی دیگر بگذارند، این کم لطفی است. امید است در این دوره جدید، دست از این کم لطفی ها برداریم و با انسجام و همدلی در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به انگیزه سفر خود به قم و دغدغه‌های مراجع تقلید نیز گفت: هر از گاهی به شهر مقدس قم سفر می‌کنم و خدمت مراجع تقلید می‌رسم و برای کارهای خود نیرو می‌گیرم. قرار بود سفر به قم قبل از انتخابات انجام شود ولی به دلیل این‌که ممکن بود شائبه تبلیغاتی ایجاد شود آن را به شرایط فعلی موکول کردم.

 

عارف خاطرنشان کرد: مهمترین رهنمود مراجع تقلید پیرامون مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بیکاری و معیشت مردم بود.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند و امید است مجلس و دولت در اجرایی کردن 34 بند اقتصاد مقاومتی گام های اساسی بردارند.

 

وی با اشاره به برنامه فراکسیون امید برای رفع مشکلات کشور نیز گفت: فراکسیون امید برنامه‌های 138 بندی دارد که در آن اصلاح ساختار نظام بانکی و مالیاتی، رفع معضلات اجتماعی، مقابله با فقر و فساد و تبعیض و توجه به محیط زیست پیش بینی شده است.