توافق هسته ای با ایران یک معامله مصنوعی بود!

گروه سیاسی- خبرگزاری روسیه گفت وگوی معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما را با روزنامه نیویورک تایمز بازنشر کرده که به نوشته این خبرگزاری بن رودز اسرار توافقات با ایران را افشاء کرده است. به گفته وی، تمام این پروسه یک معامله مصنوعی بوده است.

به گزارش افکارنیوز، رودز می گوید با کمک تحلیل های کارشناسان، تاکتیک این معامله روشن شد. وی می گوید: «ما یک اتاق پژواک درست کردیم. آنها چیزهایی را می گفتند که ما تایید می کردیم. ما یک تست گرفتیم تا بدانیم که چه کسی می تواند پیام ما را به طور موثر منتقل کند.

بن رودز می گوید که ایده ظهور واقعیت جدید سیاسی در ایران نیز مصنوعی بود، زیرا برای دستگاه حکومت اوباما سودمند بود. روحانی فقط یک سال بعد از اینکه امریکا وارد مذاکرات شد، به ریاست جمهوری رسید. با این حال، واشنگتن دایما تظاهر می کند که معامله نتیجه تعامل با دولت لیبرال و میانه روی ایران است!

گفتنی است در ماه ژانویه سال جاری اتحادیه اروپا و امریکا بعد از اجرای درخواست های سازمان انرژی اتمی تحریم های وضع شده علیه ایران را لغو کرد. تصمیم برای لغو رسمی به اجرا درآمد. رییس جمهور حسن روحانی این اقدام را پیروزی واقعی مردم ایران نامید. در مقابل بسیاری از منتقدان این توافق و از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی دستاوردهای برجام را تاکنون تنها بر روی کاغذ و نه در عمل ارزیابی کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای چندی پیش تصریح کرد آمریکا با وجود آنکه در ظاهر تحریم های بانکی را لغو می کند اما در عمل بانک های خارجی را از ورود به معامله با ایران می ترساند.