اولین اعتراض منتخبان مجلس دهم در نهاد ریاست جمهوری

گروه سیاسی- در راهروهای مجلس شورای اسلامی شنیده شده که نشست مشترک دولت و منتخبان مجلس دهم حاشیه هایی به همراه داشت.

به گزارش افکارنیوز، نشستی که عصر روز شنبه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست پس از ورود حسن روحانی رئیس جمهور، برخی از منتخبان مجلس در ردیف جلو و کنار رئیس جمهور نشستند که مورد اعتراض برخی دیگر از منتخبان واقع شد.

یکی از منتخبان حاضر در این نشست به خبرنگار افکار نیوز گفت: یکی از منتخبان استان خوزستان نسبت به نشستن برخی منتخبان در ردیف جلو کنار رئیس جمهور معترض شده و در وسط جلسه با بلند شدن از جای خود و با صدایی که همه می شنیدند، گفت که در این جمع همه منتخب مجلس دهم هستند اما نمی دانیم چرا برخی برای خود حقی قائل شده و در ردیف جلو در کنار رئیس جمهور نشستند.

این نماینده با بیان اینکه منتخب مردم خوزستان با طرح این سوال که چرا برخی خود را قیم دیگران می دانند و مگر آنها قیم ما هستند، گفت: در ردیف جلو علی لاریجانی رئیس مجلس، محمدرضا عارف منتخب اول تهران و مصطفی کواکبیان منتخب تهران در مجلس دهم نشسته بودند.

این نماینده اضافه کرد: قطعا منظور این منتخب خوزستان، آقای لاریجانی نبود چرا که در حال حاضر وی رئیس مجلس است و از لحاظ حقوقی باید در ردیف جلو می نشست اما احتمالا منظور وی آقای عارف و کواکبیان بودند که در حال حاضر هیچ سمتی ندارند و مثل بقیه منتخب هستند.

این نماینده همچنین به حاشیه دیگر این نشست اشاره کرد و افزود: در این نشست علاوه بر حسن روحانی رئیس جمهور و معاون پارلمانی وی، عارف و لاریجانی هم سخنرانی کردند.

به گفته این نماینده، عارف در این نشست از مجلس نهم انتقاد کرد و بر ضرورت همراهی مجلس دهم با دولت تاکید داشت.

وی اضافه کرد: سخنرانی عارف در این جمع نیز مورد اعتراض برخی از منتخبان مجلس دهم بود و آنها تاکید داشتند که چرا باید در این جمع عارف بعنوان یک منتخب سخنرانی کند اما آنها بعنوان منتخب مجلس از چنین حقی محروم باشند.