ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم باید اولویت مجلس دهم باشد

گروه سیاسی- جهانبخش محبی نیا منتخب میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه بیکاری اکثر جوانان و خانواده های آنها را رنج می دهد، گفت: یک جوان به امید اشتغال حداقل 16 سال درس می خواند ولی بعد از فارغ التحصیلی متاسفانه بیکار می ماند.

 

وی افزود: در اکثر خانواده ها حداقل یک یا 2 جوان بیکار است و اغلب این افراد تحصیلات بالایی هم دارند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس هفتم و هشتم گفت: اکثر مردم که به دفاتر نمایندگان مراجعه می کنند، اولین تقاضای آنها درخواست شغل است.

محبی نیا با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: بسیاری از مردم در تامین معیشت خود مشکل دارند و از وضعیت فعلی اقتصاد کشور راضی نیستند.

وی افزود: بعد از اشتغال، تقاضای وام یکی دیگر از خواسته های مردم در مراجعه به دفاتر نمایندگان است.

منتخب میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس دهم با اشاره به افزایش سن ازدواج گفت: وقتی جوانان 16 سال مشغول درس خواندن هستند و در سن 23 سالگی فارغ التحصیل می شوند و هیچ شغل و درآمدی ندارند، طبیعی است که سن ازدواج در کشور بالا برود.

محبی نیا با اشاره به واردات کالا و محصولات خارجی به کشور افزود: وقتی اجناس و کالاها از طریق قاچاق و حتی مجاری رسمی به کشور وارد می شوند و جای کالاهای تولید داخل را گرفتند، نباید انتظار داشت تا بازار و کارخانجات رونق داشته باشند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل گفت: انتظار مردم از مسئولین بخصوص دولت این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را در سیاست ها و برنامه ریزیها مد نظر قرار دهند و با حمایت از تولیدات داخلی، ضمن ایجاد رونق در بازار و جلوگیری از بیکاری، به فکر بهبود وضعیت معیشت مردم و اشتغال باشند.

منتخب اصولگرای مجلس دهم تاکید کرد: قطعا مجلس دهم باید برای حل معضل بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم تصمیمات فوری اتخاذ کند بطوریکه مردم در سال اول فعالیت شاهد تحول باشند.