محمدحسن آصفری با غیرقابل قبول خواندن پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران دولتی اظهار داشت: متأسفانه آن قدری که این رفتارها و اقدامات دل مردم را به درد می‌آورد فشارهای خارجی مردم را ناراحت نمی‌کند.

وی افزود: چرا باید پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی به مدیران، اینقدر بی‌حساب و کتاب باشد و ما شاهد باشیم حقوق‌های خارج از عرف پرداخت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: متأسفانه هیچ گونه برخوردی هم با این تخلفات صورت نمی‌گیرد و حتی نظارتی هم وجود ندارد.

آصفری با بیان اینکه اینگونه تخلفات بیشمارند، گفت: اگر به پرداختی‌های مدیران شرکت های وابسته وزارت صنعت، ایمیدرو، سهام عدالت و ... مراجعه کنیم شاهد اینگونه تخلفات و پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی هستیم و متأسفانه این تخلفات بیشمارند.

وی تصریح کرد: ما شاهد هستیم که ریخت و پاش‌های با عناوین مختلفی توسط مسئولان صورت می‌گیرد و کنترل و نظارتی هم وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پرداخت حقوق‌های چند ده میلیونی به مدیران و معاونان بیمه مرکزی گفت: با استعفا دادن مشکل حل نمی‌شود بلکه باید رویکردها تغییر کند و در رأس آن دولت باید اراده جدی نسبت به اصلاح این رویه داشته باشد.

آصفری ادامه داد: اینکه یک فرد دیگری که قبلا حقوق چند ده میلیونی دریافت می‌کرده جایگزین رئیس قبلی شود معنا ندارد و مشکلی هم حل نخواهد شد زیرا با این کار فقط اسامی افراد عوض می‌شود و رویکرد تغییر نخواهد داشت.