گزارش رسایی از عملکردش در مجلس نهم

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم گزارشی از عملکرد خودش در طول این سمتش را ارائه داد.

وی در این باره در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: در طول مجلس نهم در خصوص موضوعات مهم کشور و مشکلات مردم، 50 سئوال از وزرای ارشاد، اقتصاد، مسکن، اطلاعات، خارجه، دفاع، کشور، علوم، دادگستری، کار، نفت و صنعت و معدن طرح کرده ام که فقط 9 مورد آن در صحن علنی مطرح و بقیه موارد با توجه به برطرف کردن اشکال و موضوع سئوال از سوی وزرای محترم، قبل از طرح سئوال در کمیسیون یا در صحن علنی، اینجانب از سئوال خود انصراف دادم.

 

سئوالات مطرح شده در صحن علنی مربوط به بلاتکلیفی مسکن مهر، وضعیت اسف بار سقوط شاخص بورس، عضویت وزیر صنعت در هیات مدیره 19 شرکت خصوصی،وضعیت توهین به مقدسات در نشریات و انفعال وزارت ارشاد، وضعیت استخدام پذیرفته شدگان آزمون نفت و موارد دیگر بوده است که از 9 مورد، در خصوص 2 مورد در صحن علنی قانع شدم و در خصوص 2 مورد، نتوانستم رای اعتماد نمایندگان را جلب کنم اما در 5 مورد دیگر، همکاران خود را قانع کردم تا به منظور اصلاح وضعیت و مشکل مطروحه به وزیر مربوطه رای منفی بدهند.

 

در طول این مدت، ضمن مشارکت در استیضاح دو وزیر، 98 مورد فرصت تذکر آیین نامه ای اخطار قانون اساسی، تذکر کتبی به رئیس جمهور و وزرای دولت یا مشارکت در بررسی طرح و لوایح برایم فراهم آمد که مطابق وظیفه قانونی، آنچه می پنداشتم صحیح است را طرح کرده ام. علاوه بر اینها مشارکت در سه تحقیق و تفحص و تهیه گزارش مفصل کمیسیون اصل 90 درباره فساد در فوتبال را به عهده داشتم. البته این روال در مجلس هشتم علی رغم همسویی با سیاست های دولت قبل، نسبت به وزرای دولت نهم و دهم با حجم کمتری حاکم بوده است.

 

برای همین در طول این مدت، هفته نامه 9 دی که مسئولیت آن را به عهده دارم، یکبار در دولت دهم و سه بار در دولت فعلی، توقیف شده است. برخی از مسئولان دولت دهم و برخی از وزرا و مسئولان دولت یازدهم و برادران لاریجانی و خانواده هاشمی رفسنجانی (به صورت خانوادگی) از بنده شکایت کرده اند و هر چند خود را مصون از خطا نمی دانم اما به تمامی این تلاش ها و حتی بعضا پرونده سازی های قضایی افتخار می کنم چون هیچ یک از اظهاراتم بر اساس حب و بغض شخصی نبوده بلکه بر اساس تکلیفم، سخن گفته و نوشته ام.