وزیر کشور:برخورد با ناشر عکسی از مینو خالقی عین قانون اس

رحمانی فضلی گفت :مهم نیست چه کسی عامل این اقدام بوده بلکه مهم تخلفی است که شکل گرفته و در این راستا روز دوم بعد از این امر به صورت محرمانه به نیروی انتظامی برای پیگیری، ردزنی این امر و معرفی عامل آن به قوه قضایی دستور داده ایم.

 

وزیر کشور با بیان این که پیگیری، شناسایی و برخورد با این فرد عین قانون است، افزود: نیروی انتظامی این فرد را شناسایی کرده و پرونده مربوطه را تشکیل داده و در مسیر قانون، باید قوه قضاییه داوری نموده و حکم بدهد که مستوجب عقوبت هست یا نه.

 

وی ادامه داد: در دو روز اخیر شاهد دفاع برخی رسانه ها از فرد متخلف کرده اند در حالی که این عمل به هیچ وجه قابل دفاع نیست و باید همه تن به قانون داده و بپذیریم که در یک جامعه اخلاقی همه باید مصون باشند.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر این که انسان ها دارای حریم هستند و باید این حریم رعایت شود، افزود: وزارت کشور به عنوان مسوول، هر امری را که اخلاق عمومی و امنیت اخلاق و اجتماعی را به خطر بیندازد از مجاری قانونی پیگیری می کند. 

 

وی گفت: هیچ فرقی نمی کند که این فرد به کدام تفکر، جناح و گروه مرتبط است و هر جناح و فردی باید به قانون پایبند باشد.

 

** افزایش چشمگیر فعالیت رسانه ها و سایت ها 

 

رحمانی فضلی درباره فعالیت رسانه در دولت کنونی گفت که دولت یازدهم نسبت به دیگر دولت ها در کارنامه خود بیشترین تعداد روزنامه ها و نیز فعالیت گسترده و بی سابقه سایت ها و احزاب را دارد.

 

وی ادامه داد :خانه احزاب مدت ها تعطیل بود اما در همان ابتدای فعالیت دولت یازدهم اعلام کردیم دوباره فعال شود و بدین منظور در جلساتی این خانه تشکیل و فعال شد.

 

وی عنوان کرد: به میزانی که فعالیت در چهارچوب قانون بیشتر و گسترده تر باشد، شاهد رشد و ارتقای فکری و نیز روش ها و شیوه های عملی مردمسالاری خواهیم بود و دولت هم این تحمل را دارد.

 

رحمانی فضلی با بیان این که توفیق نظام ما در آن است که دموکراسی و مردمسالاری دینی را به نحو احسن اجرا می کند و به نوعی ره صد ساله را یکشبه در این حوزه رفته ایم در حالی که کشورهایی چون آمریکا که دم از دموکراسی با سابقه 300 ساله می زنند اغلب در دو حزب و گروه با یکی دو فرد مشخص محدود شده اند.

 

وی ادامه داد: در کنار این امر از دیگر محسنات فضای سیاسی کشور ما، وجود مردمی روشنفکر، فهیم، بصیر، صبور و متین با تحمل زیاد است. 

 

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: در این میان کسانی که رعایت اخلاق را نکرده و یا مسیرهای غیرقانونی را طی می کنند در شرایط مختلفی با آنان برخورد می شود، در عین حال در بسیاری از موارد با توجه به شناختی که از مردم و قضاوت آنان داریم، جای نگرانی نیست.

 

رحمانی فضلی نمود این امر را در انتخابات دانست و افزود: با هجمه گسترده ای که نسبت به برخی نامزدها و رقبا شکل گرفت نتایج آرا نشان داد مردم به آنچه خود تشخیص دهند عمل می کنند و بهتر است به شعور مردم احترام گذاشته و صادقانه با آنان برخورد کنیم. 

 

وی تصریح کرد: بهترین راه برای گروه های سیاسی حرکت و فعالیت در مسیر قانون است و به عنوان وزیر کشور با کسانی که این مسیر را رعایت نکنند به طور قطع و یقین برخورد می کنم.

 

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سووالی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: به هیچ وجه نگران این انتخابات نیستیم.

 

*موضوع مشهد 2017 مهم و فرصتی ارزشمند 

 

وی در ادامه با اشاره به مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: این امر بسیار مهم و فرصتی ارزشمند است و همه باید همکاری کنند ضمن آن که وزارت کشور متولی تامین اعتبار این موضوع نیست.

 

رحمانی فضلی گفت: قرار شده استاندار خراسان رضوی پیشنهادی را به عنوان مصوبه در این زمینه آماده و از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت ارائه شود.

 

وزیر کشور تصریح کرد : در این زمینه مهم جلب مشارکت و همکاری همه دستگاه ها بویژه مردم است.

 

وی با تاکید بر این که باید برای نهایت استفاده از ظرفیت مشهد 2017 باید مشارکت 31 استاندار را داشته باشیم ، ادامه داد که این استانداران اعلام آمادگی کرده اند و باید از این فرصت به طور جدی استفاده شود و هماهنگی های لازم صورت گیرد.

 

**واگذاری امور به مردم 

 

وی در بحث واگذاری امور به مردم اظهار کرد: دولت یازدهم بویژه رییس جمهوری به طور جدی معتقد است کار باید به دست مردم انجام شود و نمونه آن نیز همه قوانین و مقرراتی است که در سه سال گذشته در دولت داشته ایم.

 

وزیر کشور ادامه داد: حاکمیت ها در همه مسائل اعم از سیاست گذاری، هماهنگی، نظارت و ارزیابی مربوط به دولت است و آنچه که مربوط به حوزه قوانین، مقررات، خدمات رسانی و انجام وظایف شهری است به طور قطع در حوزه شهرداری ها خواهد بود.

 

رحمانی فضلی افزود: کمیسیون کلان شهرها و شوراها برای نخستین بار در این دولت شکل گرفت و پیش از آن اصلا وجود نداشت و لوایحی چون طرح مدیریت یکپارچه شهری و تامین درآمد پایدار برای شهرداری ها در مجمع این شوراها پیگیری شده که 90 درصد کار روی دوش مردم و بخش خصوصی است و به طور جدی پیگیری می شود.

 

* همه مشکلات 'پدیده' حل شد 

 

وزیر کشور در خصوص وضعیت شرکت پدیده شاندیز نیز گفت: همه مشکلات این مجموعه اعم از تملک، کسب مجوزها و کاربری ها به طور قطع حل شده و هیات مدیره آن هم انتخاب شده است.

 

وی با بیان این که موضوع پدیده به دلیل آن که از مرحله تملک، جوازها و کاربری و فروش سهام وغیره همه تخلف بود از مسائل بغرنج مشهد شده بود.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر این که با مسوولان متخلف در این قضیه در هر رده ای برخورد می شود، گفت: پرونده همه افراد متخلف در این موضوع در حال تهیه است.

 

وی تصریح کرد: دولت یازدهم و قوه قضاییه کمک کردند همه مشکلات قانونی این شرکت حل شده و آنچه دولت توانسته انجام داده و اکنون باید فرصت داد کار را پیش ببرند.

 

رحمانی فضلی با بیان این که ورود دولت به این موضوع و پیگیری آن فقط برای احقاق حقوق سهامداران بوده است، اظهار کرد: اکنون کار در روالی منطقی و قانونی قرار گرفته و همه باید کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: با جوسازی و تحریک آن دسته از افرادی که منافع کلان شان به خطر افتاده در این زمینه نیز برخورد می شود.

 

وزیر کشور در عین حال تاکید کرد: سرمایه کسی از دست نمی رود زیرا دارایی های موجود این شرکت معادل سرمایه ای است که مردم در آن سرمایه گذاری کرده اند و جای هیچ نگرانی نیست.

 

نشست یک روزه استانداران سراسر کشور امشب به کار خود پایان داد.