رفاقت و دوستی با بهائیان خلاف آموزه‌های اسلامی است

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان شرقی درمجلس خبرگان چهارم، با بیان  اینکه فرقه ضاله بهایت، فرقه‌ای است که تراشیده و ساخت‌و پرداخته استعمار است، گفت: سران این فرقه انحرافی هیچ منبع و مدرکی برای اثبات ادعاهای خود مبنی بر اینکه  محمد علی باب  امام زمان بوده ندارند و برهمین اساس ادعاها آنها بی‌اساسی است.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان این فرقه را  به اسم مذهب شناخت، ادامه داد: بهائیت فرقه سیاسی است که  استعمارگران آن را ایجاد کرده‌اند.

امام جمعه تبریزبا بیان اینکه استعمارگرانی به مانند انگلیس فرقه بهائیت را برای رسیدن به خواسته‌های شوم خود در کشورهای مختلفی از جمله ایران ایجاد کردند، افزود: افرادی با تطمیع مرید این فرقه انحرافی شدند اما باید گفته شود مریدان این فرقه جزو مسلمانان نیستندو کفار و مرتد هستند و حکم نجاست را دارند.

آیت‌الله مجتهد شبستری در پاسخ به سئوالی درباره اینکه معاشرت با بهائیان چه حکمی در اسلام دارد، گفت: با توجه به احکامی که در  اسلام وجود دارد معاشرت با کفار حتی‌الامکان بر اساس ضرورت انجام شود چون ممکن است اخلاق و افکار آنها در میان مسلمانان رسوخ کند.

وی درباره دیدار فائزه هاشمی دختر آیت‌الله اکبرهاشمی با یکی از سران ارشد این فرقه به نام فریبا کمال آبادی، ادامه داد:معاشرت، رفاقت و دوستی با بهائیان خلاف آموزه‌های اسلامی است چون دین ما این اجازه را به ما نداده است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان چهارم، با تاکید براینکه تنها در مقام ضرورت باید با کفار و مرتدان  معاشرت کرد، تصریح کرد: حمایت از اعضای فرقه‌ای که آموزه‌های آنها خلاف رویه اسلام است و باعث تقویت آنها شود درست و جایز نیست.