جذب 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز شنبه در همایش «برجام و اقتصاد مقاومتی،فرصت ها و ظرفیت ها» که با حضور روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار شد، گفت: در دوره پس از برداشتن تحریم‌ها در جهت رویکرد اقتصاد مقاومتی گام برداشته شده و در پرتو سند فرادست نظام و برنامه ششم کشور در صدد گام برداشتن برای رشد اقتصاد مطلوب می‌باشیم.

وی افزود: ایجاد رشد اقتصادی مبتنی بر ویژگی‌ها و مولفه‌های درون‌زا و مردمی بودن بر توزیع متوازن ثروت و عدالت و دانش بنیان استوار بوده و ما در این راستا خواهان رایزنی‌های روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای تحقق اهداف برنامه ششم در بخش خارجی هستیم.

سخنگوی دولت درباره نتایج حاصل از افزایش مراودات کشورها با جمهوری اسلامی ایران، گفت: تاکنون بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در کشور از مقطع امضای برجام را عملی ساخته‌ایم و میزان صادرات نفت ایران پس از فضای پسابرجام به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد:علاوه بر این، حضور 8 رئیس‌جمهور، 5 نخست وزیر، 3 رئیس مجلس و 28 وزیر خارجه گویای آثار ملموس از انگیزه‌های کشورهای خارجی برای روآوری به اقتصاد رو به رشد ایران است.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه از سفرا خواست در چارچوب طرح‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه پروژه‌های آب، محیط زیست، حمل ونقل ریلی را تسهیل کنند.

نوبخت اضافه کرد: به موازات اقدامات برای جذب سرمایه‌گذاری ضروری است که واحدهای اقتصادی ضمن ایجاد شرایط تحرک اقتصادی و افزایش بهره‌وری در جهت جذب تامین منابع مالی و شرایط فایناس در راستای اهداف برنامه توسعه ششم قدم بردارند.