وقتی آیت‌الله‌زاده‌ با چادر به دیدن دوستان بهایی بی‌حجابش رفت!

 

روزنامه جوان با اشاره به ملاقات اخیر فائزه هاشمی با یکی از سران بازداشت و محکوم شده باند انگلیسی-صهیونیستی بهائیت نوشت: فریبا کمال‌آبادی از رهبران جامعه موسوم به بهایی‌های ایران این روزها و در دوران مرخصی خود از زندان، مهمان ویژه‌ای داشت؛ آیت‌الله‌زاده‌ای که با چادر و پوشش اسلامی به دیدن دوستان بهایی بی‌حجابش رفت تا عکس منتشره از این دیدار موجی از تعجب و انتقاد و اعتراض را برانگیزد. نشستی که ذیل عکس عباس افندی (عبدالبهاء) برگزار شد و طی آن فائزه هاشمی به دیدار کسی رفت که پیش‌تر در دوران حبس شش‌ماهه خود در اوین با او آشنا شده بود.

فائزه هاشمی قبل‌تر از روابط خوب خود با بهایی‌ها و منافقین آشکارا سخن گفته بود. وی در مصاحبه با روزنامه‌ فیگارو با اشاره به زندانی شدنش به مدت شش‌ماه در سال 2012 می‌گوید که «زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهایی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهای‌شان مبارزه می‌کنند.» او همچنین 20 فروردین 92 در مصاحبه با روزنامه بهار با مرور خاطرات دوره بازداشت خود، از بهایی‌ها و مجاهدینی‌ها و منافقین به عنوان دوستان خود یاد کرده و گفته بود: «در میان هم‌بندی‌ها و دوستانم، بهایی‌ها، تعدادی از سازمان مجاهدین و... چند نفر لائیک و چپ بودند... بابا در ملاقات، گله‌های آن طرف را منتقل کرد که چرا به مجاهدین، منافقین نمی‌گویم یا چرا روابط خوبی مثلا با مجاهدین و بهایی‌ها دارم.»

فائزه هاشمی البته اگر در زندان هم با این افراد از نزدیک آشنا نمی‌شد، مواضع سال 88 این فرقه نشان می‌دهد که با فائزه هاشمی در یک جناح محسوب می‌شدند و هر دو از مهره گردانان نسبتا اصلی فتنه 88 به شمار می‌رفتند.

این روزنامه با اشاره به سوابق دشمنی بهائیت با ایران و اسلام خاطر نشان می‌کند:

بسیاری از اعضای رده‌ بالای بهائیت  همچون همین میزبان فائزه هاشمی، به دلیل جاسوسی برای اسرائیل، اقدام علیه نظام و امثال آن در زندان بسر می‌برند. چندان ادعای گزافی نخواهد بود که بگوییم فائزه هاشمی در جغرافیای جمهوری اسلامی و با سوءاستفاده  از موقعیت فرزند یکی از مقامات نظام بودن، به اقدام علیه نظام مشغول است و باز ادعای گزافی نخواهد بود که بگوییم این اقدام فائزه هاشمی، اقدام آیت‌الله‌زاده‌ای است فراتر از علیه نظام، اقدامی علیه دین اسلام است.

چه نیکو خواهد بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که خود مجتهد و مفسر قرآن است و خود برای به ثمر رسیدن این انقلاب و پیشرفت حکومت برآمده از آن، تلاش‌های بسیاری کرده، برای یافتن نشانه‌های «انحراف از اسلام و انقلاب» کمی دقیق‌تر به اعمال و رفتار اعضای خانواده خویش بنگرد و اگر قرار است موضعی علیه چنین اقدامی گرفته شود، اول از زبان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری که از قضا پدر فائزه هاشمی است، انجام گیرد.

و از سویی دیگر، دیدار یک آقازاده با سران بهائیت، محل اعتراض و انتقاد است و اگر کسی به بهانه این دیدار کذایی، از ابروی بالای چشم فائزه هاشمی سخنی گفت، سریع حامیان آیت‌الله موضع نگیرند که چون با پدر مشکل دارید، به اعتراض با فرزند او مشغولید چه آنکه هر کسی غیر از فرزندان آیت‌الله هاشمی هم به این دیدار رفته بود، باب این اعتراضات باز می‌شد و اصل این دیدار آنقدر انگیزه برای اعتراض ایجاد می‌کند که کسی برای اعتراض به فائزه هاشمی، نیاز به انگیزه انتقام از پدر نداشته باشد و حتی جای این سوال خواهد بود که آیا آزادی عمل فائزه هاشمی، به دلیل استفاده او از رانت دختر هاشمی بودن نیست؟