ورود کمیسیون امنیت به ماجرای دزدی آمریکا

جواد کریمی قدوسی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم از برگزاری نشست امروز فراکسیون متبوعش خبر داد و گفت: در این جلسه که عصر امروز در محل کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود، جمع‌بندی درباره عملکرد این فراکسیون در مجلس نهم انجام می‌شود.

وی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، ادامه داد: این نشست با هدف بررسی پرونده برداشت دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از سوی آمریکا برگزار می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است در نشست امروز  ابعاد مختلف پرونده برداشت دو میلیارد دلاری ایران از سوی آمریکا به ویژه ابعاد حقوقی آن با حضور مسئولان مرتبط، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه  طبق برنامه اعلامی در جلسه امروز کمیسیون، محورهای اجرای برجام از جمله مسائل مرتبط با بیمه نفت‌کش‌ها، تبادل آب سنگین و ابعاد فنی توافق هسته‌ای مورد بحث و تبادل و نظر قرار می‌گیرد، گفت: در جلسه امروز مسئولانی از شرکت هواپیمایی و کشتیرانی مهمان کمیسیون هستند.

کریمی قدوسی درباره جمع‌بندی‌های انجام شده در کمیسیون امنیت ملی در روند اجرای شدن برجام، ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم پس از ارائه گزارش وزارت خارجه با دعوت از مسئولان ذی‌ربط در حال بررسی این موضوع است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید گزارش 3ماهه دیگری را به کمیسیون امنیت  ارائه کند تا بتوان گزارشی را برای قرائت در صحن علنی مجلس تدوین کرد، ادامه داد: تدوین گزارش برای ارائه در صحن علنی مجلس به اعضا کمیسیون امنیت مجلس آینده واگذار می‌شود و آنها می‌توانند از مسئولانی که در مجلس نهم به کمیسیون آمده‌اند مجددا دعوت به عمل بیاورند تا توضیحاتی ارائه کنند و یا اینکه برای تهیه گزارش  از مستنداتی که الان در کمیسیون  وجود دارد استفاده کنند.