ایرانی بازداشت شده در آلبانی کیست؟!

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، مسعود کشمیری (زاده ۱۳۲۹) عامل اصلی انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در هشتم شهریور ۱۳۶۰ و از اعضای سازمان مجاهدین خلق و نیز جانشین دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بود.

او قبل از انقلاب توسط پسر دایی خود، ابوالفضل دلنواز ، که برادر همسرش نیز بود و در درگیری مسلحانه کشته شد، جذب سازمان مجاهدین شد. ابتدا در بحث های خانوادگی از آنها حمایت می کرد، لیکن به مرور زمان چهره ای حزب اللهی و حامی جمهوری اسلامی به خود گرفت و کمی پیچیده تر عمل کرد.

 وی پس از انقلاب نیز همچنان عضو سازمان مجاهدین بوده و اسامی مستعاری همچون حنیف و مجیب داشته است. منزل او در مهرشهر کرج و آریاشهر از بزرگترین انبارهای سلاح و مهمات سازمان بوده است و افراد سطح بالایی از سازمان در این منازل به تشکیل جلسه می پرداخته اند. همسر وی مینو دلنواز نیز از اعضای فعال مجاهدین بوده است و اکنون نیز به همراه وی متواری است.

در آغاز چنین تصور شد که مسعود کشمیری که آن زمان (جانشین) دبیر شورای عالی امنیت ملی بود نیز در این انفجار کشته شده و قطعاتی از اجساد دیگران به عنوان بازمانده جسد وی دفن شد ولی پس از مدتی معلوم شد که وی از مرتبطان با سازمان مجاهدین و عامل اصلی انفجار بوده و به خارج از ایران گریخته‌است.

در دی ماه سال 1392 یک مقام آگاه گفت: ˈمسعود کشمیریˈ عامل انفجار نخست وزیری و ˈمحمدرضا کلاهی صمدیˈ عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده اند.
 
وی که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گوی با ایرنا گفت: نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده اند.

این در حالی است که روز شنبه بیست و پنج اردیبهشت ۱۳۹۵ سخنگوی ناجا اعلام کرد که عامل بمب گذاری دفتری نخست وزیری در سال شصت بازداشت شده است. سعید منتظرالمهدی ، سخنگوی نیروی انتظامی در دهمین نشست خبری از دستگیری یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در کشور آلبانی که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دست داشته است خبر داد. با این خبر گمانه زنی ها مبنی بر دستگیری مسعود کشمیری قوت یافته است.