«ران دی‌سنتیس» - نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا از منطقه «پونته ودرا بیچ» در کنگره آمریکا - گفت: من تا پیش از این گمان می‌کردم توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران از روی سادگی دولتمردان آمریکا انجام شده است؛ اما اکنون پس از صحبت‌های مشاور ارشد کاخ سفید درباره نحوه رفتار دولت اوباما در دوران مذاکرات هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌ام که آنها ما را فریب داده‌اند.

 
دی‌سنتیس که نامزد انتخابات سنا در سال 2016 است، در نشست بهاره نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در کنگره آمریکا در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد: تنها فایده این توافق برای ایران بود و باعث شد این کشور خود را به عنوان قدرت غالب در منطقه مطرح کند. وی همچنین ادعا کرد توافق هسته‌ای ایران در درازمدت به نفع امنیت آمریکا نخواهد بود.
 
اظهارات هفته گذشته «بن رودز» از مشاوران ارشد کاخ سفید در گفتگو با نیویورک تایمز با انتقاد تند نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره رو به رو شده است. رودز در گفتگو با نیویورک تایمز اظهار داشت که خبرنگاران آمریکایی در جریان مذاکرات هسته‌ای تنها مطالبی را به بیرون منتقل می‌کردند که مورد تایید آنها قرار داشته است.
 
این مسئله گمانه‌زنی‌هایی را درباره احتمال دستکاری اطلاعات و تحریف واقعیات از سوی دولت اوباما مطرح کرده است. اما رودز در پی این گمانه‌زنی‌ها دلیل این کار را ناآگاهی خبرنگاران از تحولات جهانی و اشراف نداشتن آنها بر مسئله هسته‌ای ایران اعلام کرد. 
 
دی‌سنتیس می‌گوید اوباما از ابتدا می‌دانسته است که توافق هسته‌ای با ایران باعث بهبود وضعیت جهان نخواهد شد و از این رو، اعضای تیم مذاکره‌کننده وی روایت خود را از توافق هسته‌ای ایران به خورد خبرنگاران داده‌‌اند.
 
گفته می‌شود اعضای کمیسیون نظارت کنگره رودز را برای توضیح درباره اظهارات اخیر خود در گفتگو با نیویورک تایمز به کنگره دعوت کرده‌اند؛ اما طبق گزارشات، رودز تاکنون این درخواست را نپذیرفته است.