هاشمی درباره بهائیت به دخترش تذکر بدهد

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با اشاره به دیدار وزیر ارشاد با مراجع عظام تقلید در قم گفت: مراجع می‌گویند کاهش تورم از سوی مردم قابل لمس نیست. نباید قیمت برخی از کالاها بی سروصدا توسط دولت افزایش یابد. مراجع می‌فرمایند که درصد بالایی از تولید در کشور خوابیده است و تا تولید در کشور پایدار نشود مشکلات اقتصادی مردم حل نمی‌شود.

حبیبی اظهار داشت: اینها حرف دل مردم است که از زبان مراجع گفته می‌شود. مراجع می‌گویند با انبوه کالاهای وارداتی نمی‌‌توان از تولید ملی سخن گفت، باز کردن راه‌های نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن بی غیرتی سیاسی است باید جلوی آن را گرفت.

وی افزود: قبل از برجام و بعد از آن همواره از مواهب آن سخن گفته می‌شود اما هیچ فهرستی از دستاوردهای آن بیان نمی‌شود تا مردم امیدوار شوند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان آقای هاشمی در دیدار قزوین بیان داشت: ایشان گفته‌اند اگر دستاوردهای برجام گفته شود منتقدین شرمنده می‌شوند. اولاً منتقدین برجام در خود دولت هستند که گفته‌اند هیچ دستاوردی نداشته است. ثانیاً چرا دولت دستاوردهای مورد ادعا را نمی‌گوید.

وی با اشاره به دومین مطالبه مراجع در دیدار با مسئولان گفت: دغدغه فرهنگی و حفظ ارزش‌های اسلامی دومین دغدغه مراجع تقلید است که به مسئولان یادآوری شده است.

حبیبی تصریح کرد: مراجع معتقدند زندگی مردم در فضای مجازی مورد تهدید است، یکی از عوامل بی‌حجابی و بدحجابی همین فیلمهای سینمایی است. دولت به جای افزایش پهنای باند و بالا بردن سرعت اینترنت فکری برای کنترل فرآورده‌های شوم این پدیده بکند که حادثه‌ای مثل قتل‌های ناموسی از آن بیرون نیاید.

وی همچنین در خصوص فیش‌های حقوق کارکنان دولت اظهار داشت: واکنش افکار عمومی در این مورد واقعاً باید دولت را به فکر پاسخگویی بیندازد.

حبیبی گفت: رئیس دیوان محاسبات اخیراً اعلام کرد هزینه‌ها دو برابر شده، کشور گران اداره می‌شود چیزی برای عمران و آبادی نمی‌ماند.

وی همچنین با اشاره به واکنش مراجع عظام تقلید در مورد برگزاری حج امسال خاطر نشان کرد: مراجع عظام تقلید حج بدون امنیت، عزت و کرامت را واجب نمی‌دانند و صریح در این مورد موضع گرفتند.

حبیبی بیان داشت: متأسفانه برخورد عربستان با ایران آمرانه، تحقیرآمیز و از موضع طلب‌کاری است. آنها صدها زائر ایرانی را به قتل رساندند و به هتک حرمت زائر ایرانی در فرودگاه پرداختند باز هم طلب‌کارند.

وی افزود: دولت عربستان می‌گوید ایرانی‌ها در حج از مشرکین برائت نکنند. آنها رسماً اعلام کرده‌اند با مشرکین و کفار هم‌پیمان هستند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد اینکه رئیس جمهور بعد از اعلام نظر شورای حل اختلاف در مورد مینو خالقی آن را بدعت نامیده اظهار داشت: بله من هم در روزنامه‌های پنجشنبه گذشته اصلاح‌طلبان چنین عنوانی را دیدم و متأسف شدم. ایشان به نقل از این روزنامه‌ها گفته‌اند من عقب ننشسته‌ام. فکر می‌کنم ادبیات ایشان در این مقوله در شأن یک حقوقدان نیست. وقتی شورای نگهبان که در آن 6 فقیه و 6 حقوقدان در خصوص موضوع یک داوری دارند تخطئه آن مطابق موازین حقوقی نیست. از آن بالاتر وقتی همین موضوع به شورای حل اختلاف می‌رود ایستادن در برابر نظر شورای حل اختلاف هم صحیح نمی‌باشد.

وی افزود: رئیس جمهور با دفاع از کسی که التزام عملی به یک حکم الهی ندارد چه چیزی را می‌خواهد اثبات کند. این قطعاً با سوگند ریاست جمهور نمی‌خواند و آن را نقض می‌کند.

حبیبی بیان داشت: رئیس‌جمهور سوگند یاد کرده است قانون اساسی را پاس بدارد. وقتی طبق قانون اساسی، شورای نگهبان فصل‌الخطاب صلاحیت و عدم او از صلاحیت در انتخابات است. رئیس جمهوری باید نظر شورای نگهبان را رعایت کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد ملاقات فائزه هاشمی با رئیس سابق جامعه بهائیان گفت: وقتی تصویر این ملاقات را در فضای مجازی دیدم بسیار متأسف شدم. امیدوارم آقای هاشمی در مورد این مسئله هم به دخترش تذکر دهند. خطر جریان بهائیت اگر بیشتر از منافقین نباشد، کمتر نیست.

حبیبی شهادت ذوالفقار حزب الله شهید بدرالدین را به سید حسن نصرالله تسلیت گفت و افزود: مردم لبنان و ایران و جهان اسلام منتظر انتقام حزب‌الله از رژیم صهیونیستی هستند این جنایت نباید بی‌پاسخ بماند.

وی همچنین در پایان میلاد مبارک حضرت صاحب الزمان (علیه‌السلام) را تبریک گفت.