خاخام وایس: موجودیت اسرائیل مشروعیت ندارد

"خاخام دیوید وایس" از خاخام های جنبش ضد صهیونیستی ناتوری کارتا  و از مهمانان کنفرانس بین المللی همصدا با اقصی که امروز یکشنبه  با حضور در تالار ایوان شمس برگزار شد در ابتدا با تشکر از برگزاری کنفرانس هایی از این دست برای آگاهی افکار عمومی در مورد جعلی بودن رژیم صهیونیستی گفت:  از خداوند می خواهم که درهای معرفت خود را به روی همه باز کند تا همگان متوجه این نکبت (اشاره به یوم النکبه یا روز تاسیس رژیم جعلی صهیونیست) شوند و فریب کسانی را که با نقشه ها و  روشهای جعلی می خواهند افکار عمومی را فریب و فلسطینیان را نابود کنند و سرزمین شان را تصاحب کنند نخورند.

وی افزود : من از  مردم دنیا متعجب هستم که در آن زندگی می کنند و کاری برای حل مسئله فلسطین و آزادی آن نمی کنند که این از نظر من بسیار غلط است. روز نکبت فقط یک روز نکبت برای فلسطین نیست بلکه فاجعه ای برای دنیاست که چگونه فلسطین را با دروغ اشغال کرده و جهان را فریفته اند.

دیوید وایس گفت : به عنوان یک یهودی مخالف صهیونیست اعلام می دارم صد در صد مخالف این اشغالگری هستم و اعلام می کنم هیچ مشروعیتی برای اشغال فلسطین و موجودیت اسرائیل نیست و این عدم مشروعیت نه تنها به سرزمین های 67 بلکه شامل وجب به وجب و تمامی خاک سرزمین فلسطین است.

وی در ادامه تصریح کرد: من به عنوان یک یهودی اعلام می کنم همه یهودیان در همه دنیا از جمله آمریکا و اروپا و.. مخالف این اشغال و موجودیت هستند. هرکس که تورات را می خواند می داند که  تورات این اشغالگری را محکوم می کند.

خاخام ضد صهیونیست افزود: مفهوم تاسیس یک کشور زمانی که ساکنان آن در آن زندگی می کنند غیر قابل قبول و پذیرش است  چون صاحبان اصلی فلسطین، فلسطینیان هستند پس تاسیس اسرائیل معنایی ندارد. همانطور که در مدارک و اسناد قدیمی موجود است فلسطینیان ساکنان اولیه و اصلی این سرزمین هستند و رژیم صهیونیستی بر اساس تخریب خانه های آنها نمی تواند مالک این سرزمین باشد و بر اساس همین مدارک و شواهد تاسیس و موجودیت اسرائیل غلط و غیر قابل قبول است.

وی در پایان خطاب به افکار عمومی جهان به ویژه یهودیان گفت: اسرائیل را به رسمیت نشناسید و فریب حیله ها و صحبت های آنها را نخورید.ما باید از همه دنیا بخواهیم در این مسیر به ما بپیوندند تا در کنار یکدیگر مسیر آزادی فلسطین را هموار کنیم.