ترافیک میهمانی های سیاسی برای منتخبان مجلس دهم

 منتخبان مجلس دهم هفته گذشته در روزهای شنبه و یکشنبه (18 و 19 اردیبهشت ماه) به دعوت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به منظور آشنایی با قوانین داخلی مجلس و اخبار روز حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... در همایشی با عنوان همایش "فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها" حضور یافتند.

 

البته طی برگزاری این همایش و در روز ابتدایی آن، نشست‌های فراکسیون امید و فراگیر نیز تشکیل شد تا به نوعی یارکشی‌های سیاسی‌ انجام شود.

 

 

شنبه شب ( 18 اردیبهشت ماه) نیز تمامی منتخبان مجلس دهم در چهارمین گردهمایی در همان روز به دعوت حسن روحانی رییس جمهور در ضیافت شامی شرکت کردند تا برای یک روز، چهار گردهمایی توسط منتخبان مجلس آینده تشکیل شده باشد.

 

این پایان میهمانی‌های سیاسی منتخبان مجلس دهم نبود. "احمد بخشایش" نماینده اردستان نیز روز گذشته خبر از ضیافت شام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان دور نهم مجلس در روز دوشنبه (27 اردیبهشت ماه) داد.

 

وی همچنین تصریح کرد: براساس یک سنت در پایان دوره چهارساله رئیس مجلس به منظور تقدیر و تشکر از نمایندگان آن دوره به همراه خانواده‌هایشان دعوت کرده و از آنها تقدیر و تشکر می‌کند.

 

اگرچه این دعوت از نمایندگان دور نهم مجلس انجام شده اما مسلما در میان آن‌ها تعدادی از منتخبان دور دهم نیز حضور خواهند داشت.

 

منتخبان مجلس دهم همچنین ظهر روز سه‌شنبه (28 اردیبهشت ماه) با دعوت آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه به مکان این قوه خواهند رفت تا  با وی دیدار کنند و در ادامه برای ساعت 18 عصر همان روز به منظور دیداری با علی لاریجانی رییس مجلس به ساختمان مشروطه خواهند رفت.

 

احتمالا در این جلسه نمایندگانی که موافق ریاست لاریجانی در پارلمان آینده هستند، شرکت خواهند داشت و در این جلسه علی لاریجانی سخنرانی می‌کند.

 

حزب اعتدال و توسعه نیز از منتخبان مجلس دهم برای حضور در جلسه‌ای در سالن اجلاس برای سه‌شنبه شب دعوت بعمل آورده‌ است.

 

البته این نشست پایان دعوت از منتخبان مجلس دهم نخواهد بود و آن‌ها در روز چهارشنبه (29 اردیبهشت ماه) با حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات دیدار خواهند کرد.

 

مسلما منتخبان مجلس دهم با نزدیک‌تر شدن به هفته پایانی دور نهم مجلس و آغاز مجلس دهم روزهای شلوغی خواهند داشت و شاید بتوان گفت که طی این دیدارها وزن‌کشی‌ها و رایزنی‌های سیاسی برای تعیین رئیس مجلس آینده، هیئت رئیسه و ... انجام خواهد شد.

 

دور نهم مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه (4 خرداد ماه) به کار خود پایان داده و روز شنبه (8 خرداد ماه) مجلس جدید کار خود را آغاز می‌کند.