تخصیص بودجه به اسرائیل برای مقابله با ایران

«تد کروز» نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در تازه ترین اظهار نظر از کنگره این کشور خواسته تا برای آنچه که وی تداوم توسعه موشک‌های بالستیک ایران و پایبندی به نابودی اسرائیل نامید، بر سامانه دفاع موشکی اسرائیل سرمایه گذاری بیشتری کند.

تد کروز که اخیرا از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا کناره گیری کرد، در یادداشتی که در روزنامه «نیویورک تایمز»  منتشر شد ،با انتقاد از دولت اوباما در زمینه عدم سرمایه گذاری بر سامانه‌های دفاع موشکی «کمان -3 » و «فلاخن» اسرائیل که طرح مشترک واشنگتن و تل آویو هستند، گفت که ایران کماکان تهدیدهای تحریک کننده‌ای علیه آمریکا و اسرائیل می‌کند.

کروز در بخشی از یادداشت خود آورده است: سیاست‌های ایران بدون تغییر مانده است. این سیاست‌ها همانند زمان گروگانگیری 52 آمریکایی در سال 1979 است که 444 روز به طول کشید. تنها موردی که اینک تغییر یافته این است که ایرانی‌ها به دنبال جایگزین بمب‌ها و مواد منفجره کنار جاده‌ای با مخرب‌ترین سلاح‌ها در این سیاره هستند.

وی در زمینه رسیدن موشک‌های ایران به اسرائیل نیز نوشت: اگر آخرین ادعای ایران در زمینه این که موشک‌هایشان قادرند به اسرائیل برسند درست باشد کنگره باید از این فرصت استفاده کرده  و با تخصصیص بر بودجه سامانه دفاع موشکی بالستیک اسرائیل تاکید مجددی بر تعهد ما به امنیت اسرائیل نماید.