ادعای نماینده کنگره درباره حادثه دستگیری ملوانان آمریکایی

فاکس نیوز در مطلبی دربارۀ ادعای یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس آمریکا نوشت: جزئیات طبقه‌بندی‌شده در خصوص رفتار تهران با تفنگدارانی که اوایل سال جاری میلادی در خلیج فارس بوسیله ایران بازداشت شدند، مردم آمریکا را شوکه خواهد کرد. 

 
«رندی فوربس» در گفتگو با پایگاه اینترنتی «واشینگتن فری بیکن» مدعی شده است: دولت اوباما در حال حاضر این جزئیات را در اختیار دارد و از افشای آن‌ خودداری می‌کند. 
 
وی افزود ممکن است افشای جزئیات کامل این حادثه برای عموم، چندین ماه دیگر و تا پایان سال جاری میلادی به طول بیانجامد. 
 
فوربس در ادامه مدعی شد: جزئیات «ربوده‌شدن» تفنگداران ممکن است به بروز جنجال در میان مردم آمریکا منجر شود. مسئله‌ای که مدیریت اوباما در خصوص این حادثه را زیر سؤال خواهد برد. 
 
بسیاری از کارشناسان معتقدند نحوه حل این مشکل بوسیله کاخ سفید قوانین بین‌المللی و دریایی را نقض کرد.
 
او در ادامه ادعاهایش افزود: روش عملکرد دولت آمریکا و از طرف دیگر ایران مردم را شوکه خواهد کرد. این مسئله باعث نگرانی بسیاری از آمریکایی‌ها خواهد شد. به همین خاطر از اعضای کنگره درخواست کردم گزارش مربوط به جزئیات را مطالعه کنند تا در جریان کامل آن قرار بگیرند.
 
او در پایان مدعی شد: عملکرد ایران در برخورد با نظامیان آمریکا که شامل فیلم‌برداری از آن‌ها هنگام گریه و اجبار این افراد به عذرخواهی به زور اسلحه بود، به احتمال زیاد بسیار بدتر از صحنه‌ها و گزارش‌هایی است که در این خصوص منتشر شد.