زیبا کلام: کار فائزه قابل ستایش بود!

پس از انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی‌رفسنجانی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با گروهی از زنان بهائی به مناسبت  آزادی فریبا کمال‌آبادی یکی از سرکردگان این فرقه ضاله  از زندان، فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور در چند روز گذشته شاهد موضع‌گیری‌های برخی از علما، فقها و چهره‌های سیاسی کشور در این رابطه است.

اما در این میان برخی چهره‌ها به حمایت از فائزه هاشمی‌رفسنجانی برخاسته و نه‌ تنها عمل خلاف وی را محکوم نکردند، بلکه از وی نیز حمایت کردند که در آخرین مورد صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با یکی از سایت‌های خبری، با اشاره به این دیدار گفته "ضمن اینکه کار خانم فائزه هاشمی هم انسانی بود و هم قابل ستایش، باید از مقامات محترم جمهوری اسلامی پرسید که با توجه به قانون اساسی کشورمان و با توجه به اصول فقهی و شرعی دینی‌مان و با توجه به موارد دیگری که فقهای بزرگ شیعه در گذشته و امروز گفته‌اند آیا می‌توان یک فردی را به جرم یا اتهام داشتن افکار و عقایدی مغایر با اعتقاد دینی خودمان به زندان انداخت یا اجازه تحصیل و کار در مملکتش به او نداد؟"

گویا زیباکلام در ایران زندگی نمی‌کند و حداقل  رسانه‌ها را در این چند روز گذشته رصد نکرده و موضع‌گیری‌های فقها و چهره‌های سیاسی در این باره را مطالعه نکرده که این‌گونه سخنانی را به زبان آورده است، به همین دلیل برخی از موضع‌گیری‌های چند روز اخیر را جهت اطلاع  آقای زیباکلام یادآور می‌شویم.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پدر خانم فائزه هاشمی پس از دیدار دخترش با فریبا کمال‌‌آبادی اظهار داشته: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه هم طی هشداری اعلام کرد دفاع از بهائیت عنوان مجرمانه پیدا می‌کند و  به‌ شدت با آن برخورد می‌کنیم.

آیت‌الله تسخیری مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور فرهنگی جهان اسلام و منتخب مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری این اقدام را محکوم  و متذکر شده این حرکت دهن کجی به دین اسلام و نظام اسلامی است و باید از جهات قانونی با آن برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدمهدی طباطبایی استاد اخلاق نیز گفته فائزه فائزه هاشمی‌ باید استغفار کند، زیرا دوستی با بهائیان گناه کبیره است و وی  باید از ملت انقلابی ایران عذرخواهی کند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نیز درباره این دیدار  اظهار داشته: دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت و حمایت از آنها نشان از بی‌بصیرتی سیاسی و همنوایی با صهیونیسم بین‌المللی است.

ابوالقاسم رئوفیان عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی نیز در مصاحبه‌ای گفته: ماموریت بهائیت ضربه زدن به اسلام است و قوه قضائیه درباره دیدار فائزه هاشمی با بهائیان باید تصمیمات جدی اتخاذ کند.

اما کلید واژه‌ای که در تمامی موضع‌گیری‌های اخیر درباره دیدار خانم هاشمی با بهائیان وجو دارد، این است که تمامی علما، فقها و چهره‌های سیاسی بر این اعتقادند که بهائیان جاسوسان استعمار و دست ساخته آنها هستند و نمی‌توان آنها را جزو اسلام دانست و آنها فرقه‌ای سیاسی هستند تا به منافع ملی کشور ضربه بزنند.

اینها تنها گوشه‌ای از موضع‌گیری‌های اخیر درباره دیدار فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با یکی از سرکردگان بهائیان است که به جرم جاسوسی برای رژیم‌صهیونیستی و اقدام علیه امنیت‌ملی به 20 سال زندان محکوم شده است.

 مقام معظم رهبری درباره بهائیت تاکید دارند که "جمیع افراد فرقه ضاله بهائی محکوم به کفر و نجاست هستند و از غذا و سایر چیزهایی که با رطوبت مسری در تماس با آنها بوده است باید اجتناب کرد و بر مومنین واجب است که با حیله و فسادگری این فرقه گمراه مقابله کنند."