استقبال رسمی روحانی از خانم رئیس‌جمهور در سعدآباد

 حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد از کولیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس جمهور کرواسی به طور رسمی استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی، رؤسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیأت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های تهران و زاگرب،  در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی از جمله اهداف دیدار رسمی کولیندا گرابار کیتاروویچ از ایران است.

دیدار رؤسای جمهوری ایران و کرواسی و حضور در نشست هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، امضای چند سند موافقتنامه و تفاهم نامه در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و کرواسی توسط مسوولان ارشد دو کشور و سپس روحانی و کیتاروویچ در کنفرانس خبری مشترک حضور خواهند یافت.

رییس جمهوری کرواسی در ادامه برنامه‌های روز چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی ایران و کرواسی و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور شرکت خواهد کرد و سپس با تعدادی از مقامات ارشد نظام دیدار و گفتگو خواهد داشت.

به گفته مسئولان نهادریاست جمهوری، برای خانم کیتاروویچ در روز پنج شنبه برنامه‌های فرهنگی پیش بینی شده است و وی بعد از آن تهران را ترک خواهد کرد.