شام به منتخبان مجلس دهم برای ریاست کمیسیون

گروه سیاسی- در راهروهای مجلس شنیده شده که با نزدیک شدن به افتتاح مجلس دهم لابیها برای ریاست و هیئت رئیسه کمیسیونهای تخصصی مجلس بیشتر شده است.

خبرنگار افکار نیوز در راهروهای مجلس شورای اسلامس شنیده که اخیرا برخی از منتخبان مجلس دهم برای کسب رای همکاران خود جهت تکیه بر ریاست کمیسیونها، رایزنیهای زیادی را آغاز کردند که این رایزنیها حتی در خارج از مجلس هم انجام می شود.

یکی از نمایندگان در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: اخیرا یکی از منتخبان مجلس دهم برخی از همکاران خود را به منزل خود دعوت کرده و شام داد.

وی افزود: این منتخب برای ریاست یکی از کمیسیونهای تخصصی مجلس تلاش می کند.

این نماینده گفت: افرادی که برای ریاست کمیسیونها تلاش می کنند، به منتخبان مجلس نائب رئیسی کمیسیونها و یا عضویت در هیئت رئیسه کمیسیونها را وعده می دهند.

مجلس دارای 13 کمیسیون تخصصی است که عبارتند از:

کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون انرژی،  کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، کمیسیون بهداشت و درمان،  کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون عمران، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون قضایی و حقوقی، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی.

همچنین در مجلس تعدادی کمیسیون خاص وجود دارد. مثل کمیسیون اصل 90 یا کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی و یا برخی از کمیسیونها که بر حسب ضرورت در مجلس تشکیل می شود.

هر کمیسیون دارای یک رئیس، 2 نائب رئیس، یک سخنگو و 2 دبیر دارد.

در مجموع 90 نماینده مجلس دهم برای ریاست و هیئت رئیسه کمیسیونهای تخصصی مجلس انتخاب می شوند.

مجلس دهم شنبه هشتم خرداد رسما افتتاح می شود و کار خود را آغاز می کند.