ایران دروغ می‌گوید/اس ۳۰۰ را اصلا تحویل نگرفته است!

روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودی مدعی شد خبر‌ها مبنی بر اینکه ایران سامانه اس۳۰۰ را از روسیه دریافت کرده، دروغ است؛ زیرا ساخت این سامانه متوقف شده است. 

 
الوطن در گزارشی در ادعایی مضحک نوشت: «کار‌شناسان روسی فاش کردند خبر‌ها مبنی بر اینکه مسکو سامانه دفاع هوایی اس۳۰۰ را به ایران تحویل داده، تبلیغات دروغینی است؛ زیرا روسیه دیگر این سامانه را تولید نمی‌کند و آنچه به ایران تحویل داده شده است سامانه آنتینی دو هزار و پانصد است.» 
 
الوطن افزود در حالی که دو طرف روسی و ایرانی تأکید می‌کنند تحویل اس۳۰۰ به ایران پایان یافته است، هیچ یک از طرفین از سرنوشت شکایت ایران از روسیه در دادگاه‌های بین المللی به سبب خلل در بندهای واردات سامانه اس۳۰۰، حرفی نمی‌زند. 
 
در ادامه این گزارش مضحک آمده است: واردات این سامانه در تحریم‌های سازمان ملل بر ضد ایران وارد نشده بود، اما مسکو برای جلب رضایت آمریکا و اتحادیه اروپا این قرارداد را در سال دو هزار و دوازده متوقف کرد که این مسئله به نارضایتی ایران و شکایت از روسیه منجر شد. 
 
نویسنده این گزارش در ادامه ادعاعای بی‌اساسش نوشت: مسائل ضد و نقیض میان ایران و روسیه بسیار است، اما به سبب شرایط منطقه‌ای و بین المللی، دو طرف آرامش را حفظ کرده‌اند زیرا نگرانند که از هر مسئله اختلافی در کشمکشی جدید استفاده شود. 
 
در انتهای این گزارش آمده است: تفسیر کار‌شناسان این است که روسیه از برگه سوریه در معاملات مربوط به منافع کلان خود و در روابط با آمریکا و اروپا استفاده می‌کند در صورتی که تهران برای اعمال دیدگاه منطقه‌ای خود و تأکید بر نقشش در خاورمیانه و خلیج (فارس) تلاش می‌کند و می‌خواهد از اوضاع اقتصادی بد خود خارج شود. 
 
این ادعاهای واهی و مضحک در حالی اعلام می‌شود که ارتش جمهوری اسلامی ایران در رژه روز یکشنبه (۲۹ فروردین،) از سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ رونمایی کرد.