گمانه زنی‌ها و ادعاهای روزنامه‌های اسرائیلی و عربی در منطقه  بر ضد جمهوری اسلامی ایران به یک سناریو ادامه دار تبدیل شده است. 

 
در گذشته روزنامه های اسرائیلی و عربی ادعاهایی را درباره حضور نیروهای ویژه سپاه در سوریه، حضور در بلندی های جولان اشغالی، ساخت پایگاه نظامی در جنوب سوریه، اختلافات "تهران –مسکو" و سامانه موشکی "اس 300" مطرح کرده اند. 
 
روزنامه های عربی و اسرائیلی  منطقه به دنبال آن هستند تا با ایجاد اختلاف بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روابط دو کشور را تحت الشعاع قرار دهند و این موضوع در گذشته هم وجود داشته  است. 
 
 
برای مثال در گذشته یک روزنامه کویتی و یک روزنامه اسرائیلی گزارش دادند که فدراسیون روسیه به دلایلی سامانه موشکی "اس 300" را به ایران تحویل نمی دهند و این موضوع توسط رئیس جمهور فدراسیون روسیه به تعویق افتاده است.


نکته قابل تامل اینکه رسانه های عربی و صهیونیستی یک هدف مشترک را دنبال می کنند و آن نشان دادن این تصویر است که جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و جهان منزوی شده است.

در صبح روز 29 فروردین ماه سال جاری سامانه های موشکی "اس 300" باعاملیت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) از مقابل جایگاه عبور کردند و قطعاتی از این سیستم به نمایش عموم درآمد. البته یک هفته قبل از این اتفاق هم؛  قطعات سامانه پدافند هوایی "اس 300"  وارد ایران شده بود و عکس آن در فضای مجازی منتشر گردید. 
 
خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی



خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی

اما اخیرا ادعایی از سوی یک روزنامه وابسته به پادشاهی عربستان سعودی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران سامانه موشکی "اس 300" را دریافت نکرده و این موشک ها از رده خارج شده است.


**بازخوانی ادعای روزنامه سعودی

روزنامه "الوطن" چاپ عربستان سعودی مدعی شد خبر‌ها مبنی بر اینکه ایران سامانه اس۳۰۰ را از روسیه دریافت کرده، دروغ است؛ زیرا ساخت این سامانه متوقف شده است. 
 
 
خشم رسانه‌های سعودی از تحویل سامانه موشکی

الوطن در گزارشی در ادعایی مضحک نوشت: «کار‌شناسان روسی فاش کردند خبر‌ها مبنی بر اینکه مسکو سامانه دفاع هوایی اس۳۰۰ را به ایران تحویل داده، تبلیغات دروغینی است؛ زیرا روسیه دیگر این سامانه را تولید نمی‌کند و آنچه به ایران تحویل داده شده است سامانه آنتینی دو هزار و پانصد است.»

الوطن افزود در حالی که دو طرف روسی و ایرانی تأکید می‌کنند تحویل اس۳۰۰ به ایران پایان یافته است، هیچ یک از طرفین از سرنوشت شکایت ایران از روسیه در دادگاه‌های بین المللی به سبب خلل در بندهای واردات سامانه اس۳۰۰، حرفی نمی‌زند.
 
خشم رسانه های عربی  از تحویل سامانه موشکی
 

در ادامه این ادعا آمده است: مسکو برای جلب رضایت آمریکا و اتحادیه اروپا این قرارداد را در سال دو هزار و دوازده متوقف کرد که این مسئله به نارضایتی ایران و شکایت از روسیه منجر شد.

نویسنده این گزارش در ادامه ادعای بی‌اساسش نوشت: مسائل ضد و نقیض میان ایران و روسیه بسیار است، اما به سبب شرایط منطقه‌ای و بین المللی، دو طرف آرامش را حفظ کرده‌اند زیرا نگرانند که از هر مسئله اختلافی در کشمکشی جدید استفاده شود.


**سردار دهقان تحویل "اس 300" را به قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)

این سخنان در حالی مطرح می شود که سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به صراحت اعلام کرد که این سامانه به پدافند هوایی خاتم الانبیا تحویل داده شده است.

سردار دهقان وزیر دفاع در حاشیه بازدید از دستاوردهای پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیا گفت: سامانه دفاع موشکی راهبردی" "S-300 دراختیار پدافند هوایی قرار گرفته است.

در حقیقت رسانه های وابسته به اسرائیل و امپریالیسم نمی توانند خشم خود را از تحویل سامانه موشکی "اس 300" به جمهوری اسلامی ایران پنهان کنند و لذا چنین ادعاهایی را مطرح می کنند که با واقعیت صدها مایل فاصله دارد.