چه چیزی باعث قطع رابطه مالدیو با ایران شد؟
حمیدرضا ترقی مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک مالدیو با کشورمان، اظهار داشت: قطع روابط دیپلماتیک کشورهایی همچون مالدیو، جیبوتی و مجموعه جزایر قمر در این مدت با جمهوری اسلامی ایران متاثر از سیاست های خصمانه عربستان سعودی است.

 

وی ادامه داد: این کشورها از طریق تطمیع و پول‌های هنگفت دولت سعودی به چنین اقداماتی دست می زنند تا فضای بین المللی را علیه جمهوری اسلامی تحریک کنند.

 

ترقی با بیان اینکه مالدیو از حق رای در سازمان ملل برخودار است، تصریح کرد: اینگونه کشورها علی رغم جمعیت اندک خود اما از یک رأی در سازمان ملل و خصوصا کمیسیون هایی همچون حقوق بشر برخوردارند که می توانند از آن به نفع اهداف شوم عربستان در منطقه بهره برداری کنند.

 

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه با اشاره به اقدام منفعلانه دولت ایران در برخورد با اینگونه اقدامات، یادآور شد: به نظر می رسد بی تفاوتی دولت در برابر این قبیل مسائل ناشی از ضعف دیپلماسی ماست که نمی تواند از این اقدامات جلوگیری کند.

 

ترقی افزود: برخی منتقدان در دولت قبل همواره می گفتند چرا ایران با کشورهای کوچک ارتباط برقرار می کند این در حالی است که همین کشورهای کوچک مجموعه آراء سازمان ملل و جنبش عدم تعهد را تشکیل می دهد و رأیشان با رأی کشوری همچون آمریکا در یک سطح است.

 

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید در موضوع سیاست خارجی، دیپلماسی فعال تری را اعمال کند تا دیگر حتی از طریق تطمیع دولت عربستان شاهد اینگونه اقدامات نباشیم.