ایران از طاغوت ها حمایت می کند!

شانزدهمین گردهمایی دوحه روز گذشته در حالی جلسه دوم خود را برگزار کرد که شرکت کنندگان در آن اظهاراتی بی اساس و خصمانه را علیه ایران مطرح کردند.

 
در این گردهمایی که با عنوان "امنیت خلیج، گفتگو بجای درگیری" در دوحه قطر برگزار شد و در آن شخصیت های سیاسی، دانشگاهی و رسانه ای حضور داشتند، شرکت کنندگان مدعی شدند گفتگو بهترین راه برای استقرار امنیت در خاورمیانه است و ایران با توجه به سیاست توسعه طلبانه و خصمانه اش، جایگاهی در آینده نخواهد داشت.
 
در ابتدای این نشست، "جمال خاشقجی،" مدیر کل شبکه خبری العرب مدعی شد ایران در جهان عرب، به ویژه سوریه و یمن از طاغوت ها حمایت می کند. وی در ادامه ادعاهای بی پایه خود گفت: نمی توان عقد قراردادی را میان ایران و عربستان برای تقسیم سوریه متصور شد؛ چرا که تنها ملت سوریه هست که سرنوشت خود و کشورشان را تعیین خواهد کرد.
 
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران هم اکنون در سوریه در حال مبارزه است و تعجب اینجاست که در همین زمان دعوت به مذاکره می کند و از سوی دیگر به بشار اسد فشار می آورد تا پای میز مذاکره ننشیند.
 
خاشقجی در ادامه گزافه گویی های خود گفت: ایران در طرف اشتباهی از تاریخ ایستاده است. آنها از رژیم های دیکتاتوری در سوریه و یمن حمایت می کنند؛ در حالی که عربستان آزادی ملت ها و دموکراسی و حکومت اکثریت را می خواهد. 
 
از سوی دیگر، "جابر حرمی"، سردبیر روزنامه الشرق اعلام کرد منطقه بیش از 35 سال است شاهد درگیری ها و بی ثباتی بوده؛ بطوری که زمان های آتش بس و آرامش بسیار کم و شکننده بوده است.
 
حرمی در ادامه از ایران خواست تا برای اعتماد سازی حسن نیت از خود نشان دهد. وی در ادامه سخنان بی اساس خود مدعی شد: این مسأله نیز تنها از مسیر اقدام عملی ممکن خواهد شد. ایران از تمایل خود برای ایجاد روابط خوب سخن می گوید، در حالی که در سوریه با ارتش و شبه نظامیان و دستیارانش به کشتار مشغول است. ایران در امور کشورهای خلیج (فارس) از جمله عربستان، بحرین و کویت مداخله و از حوثی ها در یمن حمایت می کند. اینها علاوه بر سخنانی است که مسئولان ایران و خطیبان جمعه این کشور پیوسته علیه کشورهای حوزه خلیج (فارس) بیان می کنند. در چنین شرایطی چگونه می توان باب مذاکره را گشود؟
 
دکتر عبدالله شایجی، استاد دانشگاه کویت نیز در این گردهمایی ایران را به تلاش برای تسلط بر خاورمیانه متهم کرد. وی مدعی شد: "مشکل اساسی در منطقه خلیج عربی ( خلیج فارس) این است که توازن قوا وجود ندارد و همین مسأله سبب ایجاد آشوب از سوی ایران شده است. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران هم اکنون بر عراق مسلط است و کفه توازن قوا به سوی اوست. "
وی در ادامه مدعی شد: اختلاف میان ما اختلافی راهبردی است؛ چرا که تهران تمایل دارد بر منطقه مسلط شود.  
 
شایجی در ادامه اظهارات بی اساس خود گفت: نیروهای سپاه پاسداران ایران هم اکنون در سوریه، لبنان، یمن و عراق حاضر هستند. ایران فرقه گرایی را به منطقه صادر می کند و با 12 کشور عربی به مبارزه می پردازد. ایران در حالی که با غرب متحد می شود، با برادران عرب خود دشمنی می کند. 
 
اظهارات روز گذشته شرکت کنندگان در گردهمایی دوحه علیه ایران در حالی مطرح می شود که به تازگی موج ادعاهای مقامات برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه کشورمان افزایش یافته است. به نظر می رسد این سخنان در ادامه اظهاراتی باشد که همسو با پروژه ایران هراسی در منطقه مطرح می شود.