سوم خرداد سالروز بازگشت غرور ملی و افتخار ملت است

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش در یادواره شهید سرلشکر مسعود منفرد نیاکی؛ سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را یکی از به یاد ماندنی ترین و زیباترین روزهای سال برشمرد و گفت: ملت ایران با تحمل 19 ماه داغ اسارت این قطعه از خاک پاک ایران، بازگشت غرور آفرین آن را به نماد ایستادگی و مقاومت تبدیل کرد.

در این مراسم که همزمان با سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر در فرهنگسرای اندیشه تهران با حضور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش برگزار شد، جانشین فرمانده کل آجا گفت: ملت ما در طول سال دو بار دفاع مقدس را گرامی می دارند. یک بار در 31 شهریور و سالروز آغاز جنگ تحمیلی که در آن دشمن بعثی با حمایت استکبار به ملت ایران حمله ناجوانمردانه کرد و ما هرگز این ظلم استکبار جهانی به سرکردگی امریکا را فراموش نکرده و به اخم و لبخند دشمن توجه ای نخواهیم کرد و دیگری سوم خرداد 1361، سالروز آزاد سازی خرمشهر که نماد مقاومت و ایستادگی می باشد.

 

 وی در ادامه افزود: سوم خرداد تنها سالروز بازپس گیری شهری در اسارت نبود بلکه بازگشت غرور ملی و افتخار ملت مظلوم ایران و نیز نمایانگر اراده پولادین ملتی بود که پاره تن خود را از چنگال استکبار نجات داد.

 

امیر سرتیپ موسوی در ادامه سخنانش افزود: پس از آزاد سازی خرمشهر ملت ایران بر این باور قرار گرفت که می تواند حق خود را با الهام از این روز و پیروزی بدست آمده در آن باز ستاند.

 

جانشین فرمانده کل ارتش در پایان سخنانش با گرامیداشت نام و یاد شهدای دفاع مقدس و عملیات پیروزمندانه بیت المقدس گفت: در آزاد سازی خرمشهر همه سهیم بودند و رزمندگان، خط مقدم این عملیات را تشکیل می دادند.