دو ناوشکن هندی در بندرعباس پهلو گرفتند

دریادار دوم آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در مراسم استقبال از ناوگروه هند، گفت: دو فروند ناوشکن کشور هند به نام‌های(گانگاF22) و(تریکند  F51 ) در راستای حفظ و ارتقای سطح تعاملات بین دو کشور به مدت 4 روز با حضور در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از منطقه و شهر بندرعباس بازدید خواهند کرد.

وی افزود: حضور یگان‌های نظامی از نیروهای دریایی کشورهای مختلف به خصوص  کشورهای منطقه حامل پیام صلح، پایداری و امنیت در عرصه دریاست و حفظ امنیت منطقه فقط و فقط به کمک کشورهای منطقه امکان‌پذیر است و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه به خاطر منافع کشورهای منطقه نیست.

فرمانده منطقه یکم نداجا افزود: ما معتقدیم تعاملاتی که بین کشورهای منطقه وجود دارد موجب ارتقای سطح روابط در حوزه سیاسی، اقتصادی و نظامی شده و امنیت منطقه را تقویت می­‌کند.

دریادار دوم آزاد خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته این دومین بار است که ناوگروه هندی در منطقه یکم حضور پیدا می‌کند و مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای چهار روز توقف ناوگروه هندی یک تمرین مشترک دریایی جهت تبادل اطلاعات نظامی و تبادل تجربیات دریایی و دیدار با مقامات بلندپایه استان خواهد بود.

ناخدا آمول ام سابنیس فرمانده ناوگروه هندی ضمن خوشحالی و خرسندی از حضور این دو فروند ناو در ایران و نیروی دریایی ارتش ایران خاطرنشان کرد: ایران و هند روابط تاریخی با هم دارند و حضور ما در اینجا به منظور ادامه و استحکام این روابط است.