آیت‌الله دری نجف‌آبادی به خبرآن‌لاین گفت: نتیجه انتخابات هیئت رئیسه خبرگان از قبل قابل پیش‌بینی بود. چرا که در شرایط کلی این مجلس تحول خاصی ایجاد نشده است. اعضای مجلس خبرگان تعهدی به مردم، انقلاب و نظام دارند که درهمه دوره‌ها سعی کرده‌اند به عهد خود پایبند باشند.

وی ادامه داد: از میان اعضای هیئت رئیسه خبرگان به جز آیت‌الله یزدی که توفیق بودن در کنار ایشان را در این مجلس نداشتیم، دیگران در کرسی‌های هیئت رئیسه ابقا شدند. آیت‌الله جنتی با 51 رأی به ریاست این مجلس انتخاب و با رأی همین نمایندگان بر کرسی‌های هیئت رئیسه تکیه زدند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در مورد چرایی عدم نامزدی هاشمی برای ریاست خبرگان نیز اظهار کرد: به نظر من شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود و خود ایشان نیز طبعاً شرایط عمومی مجلس را برای نامزدی مناسب نمی‌دیدند.

وی با اشاره به نامزدی آیات امینی و هاشمی شاهرودی برای پست ریاست گفت: این دو بزرگوار نیز از چهره‌های شناخته شده و موجه نظام هستند اما ترکیب اکثریت مجلس مشخص بود و اگر انتخابات کرسی ریاست، به دور دوم هم کشیده می‌شد، شانس آیت‌الله جنتی از دو نامزد دیگر بیشتر بود.