واکنش هیأت ایرانی به اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی

در پی اظهارات منفی نماینده رژیم صهیونیستی در هفتمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه امنیتی در روسیه در خصوص جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان، رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اظهار داشت: حزب الله لبنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و در مقابله با تروریسم دولتی اسرائیل شجاعانه ایستادگی می‌کند و امروز حزب الله بخش مهمی از مردم لبنان است که در ساختارهای حکومتی لبنان به صورت رسمی حضور دارد و از آرمان‌های ملت لبنان حمایت می‌کند.

قابل ذکر است که در هنگام ارائه سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی، هیأت جمهوری اسلامی ایران نشست را در اعتراض به سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم مذکور ترک کرد.

هفتمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه امنیتی در گروزنی مرکز چچن روسیه برگزار شد. در این نشست دو روزه که دبیران و مسئولان شورای امنیت و سایر نهادهای امنیتی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی حضور دارند، مهم‌ترین چالش‌های امنیتی منطقه‌ای و جهانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در ابتدای این نشست بین‌المللی پیام بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد قرائت شد و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه و نیز رمضان قدیر اف رئیس‌جمهور چچن سخنرانی کردند.