اعلام آمادگی روسیه برای میانجی‌گری میان ایران و کشورهای خلیج فارس

روزنامه الوطن مصر با انتشار این خبر نوشت: وزیر خارجه روسیه این مطلب را روز پنجشنبه در کنفرانس مشترک با همتای عربستانی خود در مسکو بیان کرد.

 

'لاوروف گفت: هرکشوری حق دارد برای بهبود روابطش برمبنای حسن همجواری با کشورهای مجاور اقدام کند و طبیعی است که هر کشوری برای بسط نفوذ خود در خارج از مرزهایش نیز تلاش کند نه اینکه برنامه های خارجی کشوری برپایه هزینه(از منافع) کشورهای دیگر استوار باشد، هراقدامی باید تنها بر مبنای قوانین بین المللی انجام شود.' 

 

وی ادامه داد: روسیه براساس روابط خوبی که با سایر کشورهای منطقه دارد آماده میانجی گری برای برطرف کردن مشکلات موجود بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

 

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: همکاری آمریکا و روسیه برای مقابله با تروریسم در سوریه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ولی پیشرفت هایی برای افزایش این همکاری ها وهماهنگی ها حاصل شده است.

 

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت حل همه مشکلات حوزه خاورمیانه برمبنای قوانین بین المللی تاکید کرد و افزود: وجود نیروهای مخالف دولت سوریه در برخی مناطق در کنار تروریست ها موجب دشوار شدن تحقق عملیات صلح در این کشور می شود. واشنگتن برای قطع روابط بین نیروهای مخالف دولت در سوریه با تروریست ها قول های مساعدی داده است.