همیشه پای یک روشنفکر نمای اصلاح طلب در میان است!

سرویس سیاسی- شادی صدر روزنامه نگار فعال اصلاح طلب که خود را یک فمنیست نیز می داند در روزهای حضورش در ایران به عنوان دبیر سرویس در روزنامه زن به مدیریت فائزه هاشمی قلم می زد و از جمله روزنامه نگاران نزدیک به حلقه فکری او به شمار می رفت تا جایی که در بسیاری اوقات نقش مشاور رسانه ای را برای او ایفا می کرد .به گزارش افکارنیوز، او که پای ثابت فعالیت های اعتراضی به حقوق زنان در اواسط دهه هشتاد به شمار می رفت یک بار در سال 85 بازداشت و روانه زندان شد و بار دیگر در فتنه سال 88 و در روز نماز جمعه هاشمی رفسنجانی که یکی از فتنه انگیز ترین روزها در تاریخ کشورمان بود توسط ماموران امنیتی بازداشت شد اما بلافاصله پس از آزادی به طور غیر قانونی از ایران خارج و به یکی از کشورهای اروپایی پناهنده شد . دوران جدید زندگی صدر در خارج از کشور مساوی با خود فروختگی روز افزون او برای زندگی در کشورهای اروپایی بود و چه دستاوردی برای او که از نسل روشنفکر نماهای اصلاح طلب به شمار می رفت بهتر از آروغ حقوق بشر که تحت نام آن می توانست با توهین به مردم کشورش و نمادهای ارزشی آنان هر روز پول بیشتری از اربابان غربی اش طلب کند .

صدر که همواره در داخل و خارج از کشور خود را به عنوان یک اصلاح طلب معرفی کرده،  با انتشار این تصویر در حقیقت تلاش کرده است که با معرفی خود به عنوان یک فعال ضد دین نقش بیشتری در لابی های خارج نشین برای خود تعریف کند . او امروز قطعا به دیده شدن نیاز دارد تا به مدد تحریک عواطف میلیون ها عاشق و دلداده نام و راه ائمه اطهار سلام الله بتواند تندیسی نجس از اسطوره غربی ها شدن برای خود بسازد تا بلکه بتواند با کمک پول های اربابانش چندی بیشتر و بهتر به زندگی نکبت بار خود ادامه دهد . اما به راستی سوال اصلی اینجاست که چه شده دوست دیروز فائزه هاشمی امروز تابلو دار جسارت بی شرمانه به محضر اهل بیت (ع) می شود ؟ چه رابطه ای میان وقاهت فائزه هاشمی در دیدار با بهائیان و دفاع همه جانبه از اصل دیدار و توهین این روزهای دوست او وجود دارد؟ تا کی قرار است در دل تفکر های مورد علاقه اصلاح طلبان چنین لکه های ننگی برای کشور خارج شود ؟

به خوبی باید دانست که شادی صدر نه اولین محصول جامعه روشنفکر نمای مورد علاقه اصلاح طلبان است و نه قطعا آخرین آنها خواهد بود . او در حقیقت معلول نگاه پوچ و اومانیستی بسیاری از اصلاح طلبان است که در سال های گذشته به خوبی پرده از نقاب جریان سازی های فکری خود در جامعه برداشته اند و هر بار به رنگ و جلدی خود را نمایان ساخته اند . یک بار بر طبل تظاهرات علیه خدا کوفتند و بار دیگر وحی را زیر سوال بردند . یک بار کشف حجاب کردند و عقده های درونی دیده شدن را به معرض نمایش گذاشتند و بار دیگرتوهین و وقاحت جسارت را در پیش گرفتند . جالب اینجاست که با همین شاخه سازی های فکری تا کنون دوبار قصد ریشه کنی بنیان انقلاب را با فتنه انگیزی هم در پیش گرفتند که با هوشمندی شخص رهبری نتوانستند به اهداف خود برسند . حالا هم پرده دیگری از این رشته فکری توسط یک عنصر فراری دیگر از همین جرگه رونمایی شده است . پرده ای که اگرچه در نگاه ساده اول شاید فریاد رذالت یک تهی مغز دارای عقده های روان پریشی محسوب شود اما با کمی تامل می توان آغاز یک سناریوی تبلیغی بهائیت را در پس پرده شعارهای حقوق بشری و یا آزادی عقائد به خوبی دید . سناریویی که فائزه هاشمی با عنصر شهرت خانوادگی خود به خوبی نقش اول آن را آغاز کرد و حالا دوست و مشاورش با توهین به مقدسات شیعه و تحریک عواطف و احساسات آن را ادامه می دهد .

در همین دو روز گذشته صفحه شخصی شادی صدر تنها حاوی یک عکس موهن شخص او بود اما در کمال تعجب از ساعاتی قبل و پس از هجوم کاربران فضای مجازی به این صفحه و به اصطلاح گرفتن پروژه مطرح سازی این عنصر سوخته به ناگاه تصاویر دیگری از وی که از قبل در صفحه ارسال شده بود در دسترس کاربران قرار گرفت که حاکی از حضور این فرد در جلسات مختلف جامعه بهائیت و انجمن ها و کمپین های آزادسازی رهبران این فرقه ضاله بوده است و می توان رسما گفت با فردی بهایی طرف هستیم که شاید تا دیروز مامور به مخفی کردن عقاید خود بوده است اما امروز برای پیشبرد سناریوی تبلیغاتی مجبور به افشای تامل برانگیز آن شده است .حالا دیگر می توان به راحتی پی برد که نقشه شومی برای طرح موضوع بهائیت و احتمالا برانگیختن آه و ناله های حقوق بشری برای دفاع از آزادی های این فرقه ضاله در ایران آغاز شده است که این بار نیز پرچمدار آن اصلاح طلبان هستند .

اما موضوع اساسی اینجاست چرا پشت همه این نحله های انحرافی فکری و هجمه های اساسی به دین تفکرات مورد علاقه اصلاح طلبان قرار دارد؟ تفکراتی که افراد شاخص این جناح نه تنها هیچ گاه حاضر به فاصله گرفتن و محکومیت آن ها نشده اند بلکه بسترهای رسانه ای، مالی و اجتماعی لازم را هم برای ترویج و تثبیت این تفکرات فراهم می کنند . همین الان بنگاه های وسیع مجلات زنجیره ای علوم انسانی جریان اصلاحات با پشتیبانی قوی مالی به مرکز رشد این افکار و در اختیار گذاشتن تریبون های موثر برای ترویج این نوع عقاید و تفکرات تبدیل شده است . تفکراتی که از دل آن شادی صدر ها، سروش ها، حقیقت جوها، قاضی زاده ها، علی نژاد ها و ده ها عنصر افراطی دیگر بیرون آمده است . خوب است کسی پاسخ این پرسش ها را بدهد .

محمد حسین آزادبخت